رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۴۰ پرونده قصاص با تلاش شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان منتهی به سازش شد

15:00 - 27 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۷۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰ فقره پرونده قصاص در استان با کمک شورای حل اختلاف استان و رضایت اولیای دم در سال ۱۴۰۰ مختومه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین علی مصطفوی نیا  در گفت‌وگو با میزان، گفت: شورا‌های حل اختلاف نقش مهمی در آشتی میان طرفین دعوی و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی دارند و این امر بسیار ارزشمند است.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در مواردی نیز این شورا‌ها به کمک بزرگان طوایف، معتمدین و همیاران صلح ستاد صبر به پرونده‌هایی که در انتظار اجرای حکم هستند ورود کرده و موجبات رضایت شکات را فراهم می‌کنند گفت: با تلاش مجموعه قضایی استان در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۰ پرونده قصاص منجر به سازش شده است.

وی تاکید کرد: بخشش یکی از صفات پسندیده است و قطعا کسانی که با توسل به خداوند و گذشتن از حق خود، زمینه آزادی و بازگشت به زندگی یک فرد را فراهم می‌کنند، خود مورد رضایت خداوند قرار خواهند گرفت.

رئیس دادگستری استان سیستان و بلوچستان در خصوص آزادی زندانیان نیز گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۸۴۶ زندانی در استان با استفاده از تسهیلات قانونی عفو و از زندان آزاد شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *