دریاچه کیو را بیشتر بشناسید + تصاویر

23:30 - 29 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۷۲۷
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
دریاچه فصلی کیو در شمال غرب شهر خرم آباد مرکز استان لرستان واقع شده است دریاچه کیو از مخمل کوه سرچشمه می‌گیرد و بوستان اطراف دریاچه کیو نیز به همین نام خوانده می‌شود همچنین در گویش لری «کیو» به معنای تیره وکبود است.
- استان لرستان به دلیل جاذبه‌های گردشگری متفاوت و جذابی که در جای جای خود دارد یکی از استان‌های پر گردشگر کشور به شمار می رود.
 
دریاچه فصلی کیو در شمال غرب شهر خرم آباد مرکز  استان لرستان  واقع شده است که بعد از قلعه تاریخی فلک‌الافلاک از پربازدیدترین جاذبه‌های این استان به شمار می‌رود، وجود این دریاچه سرزندگی خاصی به این شهر بخشیده است. دریاچه کیو از مخمل کوه سرچشمه می‌گیرد و بوستان اطراف دریاچه کیو که به همین نام نیز خوانده می‌شود موجب افزایش زیبایی و جذابیت این مکان تفریحی و گردشگری شده است.

در گویش لری «کیو» به معنای تیره وکبود است و به دلیل وجود گیاهان کبود رنگ در کف این دریاچه آب آن رنگ کبودی به خود می‌گیرد که این موضوع دلیل اصلی نام گذاری دریاچه است.
 
دریاچه کیو را بیشتر بشناسید + تصاویر
 
در فصل بهار و اوایل تابستان، این دریاچه محل مناسبی برای تفریحات سالمی چون  قایق سواری و ورزش‌های آبی است. 
 
دریاچه کیو را بیشتر بشناسید + تصاویر
 
 این دریاچه در فصل زمستان به دلیل بار ش های فصلی پر آب‌ترین حالت را دارد، دریاچه کیو حدود مساحتی هفت هکتاری رابه خود اختصاص داده است  و عمق آن در نقاط مختلف  بین سه تا هفت متر متغییر است. 
 
دریاچه کیو را بیشتر بشناسید + تصاویر
 
 ساخت دریاچه کیو در شهر خرم‌آباد در سال ۱۳۵۲ اتفاق افتاده است، این دریاچه در حال حاضر از ارزش‌های توریستی درون شهری برخوردار است و پذیرای صد‌ها مسافر و گردشگر از نقاط مختلف کشور است اما به دلیل  ویژگی‌های خاص که دارد می‌تواند به  یکی از مراکز جذب توریست در کشورتبدیل شود.
 
دریاچه کیو را بیشتر بشناسید + تصاویر
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *