امتحانات حضوری نمرات را واقعی‌تر می‌کند / با آموزش مجازی تربیت اجتماعی دانش آموزان به صفر رسیده است

3:31 - 03 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۲۷۱۹
عضو شورای عالی آموزش و پرورش با انتقاد از آموزش مجازی گفت:در طی این مدت دانش‌آموزان منزوی و گوشه گیر و دچار فردگرایی شده‌اند، آموزش‌های مجازی در بهترین حالت شصت درصد اثر بخشی داشته اند.
علی اصغر فانی در گفت‌وگو با میزان در مورد آفت‌های آموزش مجازی در طی دوسال بحران کرونا گفت: من در شورای عالی آموزش و پرورش چندین بار تذکر داده‌ام که از همین امروز باید برای پساکرونا برنامه داشته باشیم.

وی در مورد معضلات حاصل شده با آموزش‌های مجازی گفت: چاقی دانش آموزان و مشکلات مربوط به گردن و ستون فقرات و قامت دانش آموزان حاصل این دو سال آموزش مجازی بوده است، اگر در مورد امور فرهنگی، تربیتی و اجتماعی هم بخواهیم سخن بگوییم باید بگوییم تربیت اجتماعی در این دوران به صفر رسیده است.

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت:در طی این مدت دانش‌آموزان منزوی و گوشه گیر و دچار فردگرایی شده‌اند، آموزش‌های مجازی در بهترین حالت شصت درصد اثر بخشی داشته اند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: باید خود را برای یک پروژه هم در حوزه آموزش و هم پرورش آماده و مقدمات آن را فراهم کنیم و زمانی که کرونا رخت بربست ما با برنامه و آماده باشیم.

فانی در مورد آموزش حضوری در مدارس نیز گفت: ما هرچه بتوانیم کلاس‌ها را حضوری برگزار کنیم هم به نفع دانش‌آموزان است و هم به نفع آینده کشورمان از این رو با رعایت مسائل بهداشتی باید جهت گیری ما به سمت آموزش حضوری باشد.

وی گفت: ما امتحانات نوبت اول را در شورای عالی پیشنهاد داده‌ایم که به شکل حضوری باشد و برگزار شد امتحانات نوبت دوم را هم باید حضوری برگزار کنیم تا نمره‌ها واقعی‌تر شود.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که در صورت استمرار شرایط کرونایی در کشور چه باید کرد، گفت: در حال حاضر دیگر شهروندان پذیرفتند که با کرونا هم می‌توان زندگی کرد منتها باید رعایت کرد، در حال حاضر در جامعه همه مردم فعالیت دارند، اما پروتکل‌های بهداشتی از قبیل ماسک و فاصله اجتماعی باید رعایت شود ما باید آموزش و پرورش به همراه کرونا را تجربه کنیم و به دانش آموزان نیز زندگی در این شرایط را آموزش دهیم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *