حضور بخش خصوصی در آموزش کمک به رانت نیست/ باید از توان بخش خصوصی در راستای اهداف تعلیم و تربیت استفاده کنیم

3:30 - 02 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۲۷۱۱
عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: حضور بخش خصوصی در آموزش کمک به  رانت نیست، باید توان بخش خصوصی  در حوزه آموزش را در خدمت اهداف تعلیم و تربیت قرار دهیم.
علی اصغر فانی در گفت‌وگو با میزان در مورد این سوال که با افزایش سهم سوابق تحصیلی  دامنه نفوذ رانت به مدارس غیر دولتی و غیر انتفاعی گشوده خواهد شد گفت: باید بگوییم که حضور بخش خصوصی در آموزش کمک به  رانت نیست، ما اگر هنرمان این باشد که توان بخش خصوصی در حوزه آموزش را که حالا برخی تحت عنوان مافیا می‌گویند، در خدمت اهداف تعلیم و تربیت قرار دهیم، هنر بزرگی است.

وزیر اسبق اموزش و پرورش گفت:حرف من این است که ما هر گونه آزمونی برگزار کنیم این رانت از نظر دیگران و این فعالیت بخش خصوصی وجود دارد، چه خوب است که ما بتوانیم این توان و فعالیت بخش خصوصی در آموزش را در ادامه اهداف آموزش و پرورش قرار دهیم.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در موضوع کاهش تاثیر کنکور حرف ما این بود که دانش‌آموزان در مدرسه با یک سبک و سیاق درس می‌خوانند و امتحان می‌دهند، اما به سبک دیگری از آن‌ها در کنکور امتحان گرفته می‌شود در واقع اینجا تشریحی و در کنکور تستی است.

فانی گفت: در کنکور سرنوشت جوان و نوجوان ما در طی ۳ تا ۴ ساعت رقم می‌خورد اگر دانش آموزی در آن روز کسالت داشته باشد یا هر دلیل دیگری در این آزمون کوتاه‌مدت دچار زیان می‌شود. لذا افزایش سهم سوابق تحصیلی برای بهره مندی او از تلاش سال های تحصیل می تواند گام مثبتی در این زمینه باشد .
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *