رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۹۰ هزار متر مربع اراضی دارای تغییر کاربری و ۱۰ هزار متر از حریم رودخانه در خراسان رضوی آزادسازی شد

16:33 - 21 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۵۸۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت امال در امور اراضی و منابع طبیعی خراسان رضوی از آزادسازی بیش از ۹۰ هزار متر مربع اراضی دارای تغییر کاربری و ۱۰ هزار متر مربع از حریم و بستر رودخانه خبر داد.

 - فرزاد بهشتی از آزادسازی بیش از ۹۰ هزار متر مربع اراضی دارای تغییر کاربری خبر داد و بیان کرد: در ادامه اقدامات پایش، پیشگیری و عملیات اجرایی اکیپ گشت مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال در استان، از تعداد ۷۴ قطعه اراضی دیوارکشی و پی کنی شده در روستا‌های زاک، ماریان و نجم در منطقه فردوسی مشهد که دستخوش تغییر و تبدیل کاربری و زمین خواری شده بود رفع تخلف صورت پذیرفت.

رئیس دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت امال در امور اراضی و منابع طبیعی خراسان رضوی افزود: در این عملیات که با همکاری آستان قدس و اداره جهاد کشاورزی استان انجام گرفت ضمن قلع و قمع دیوار‌های ساخته شده و تعدادی بنای در حال ساخت، پی کنی‌های موجود نیز پر شد.

وی همچنین از آزادسازی ۱۰ هزار متر مربع از حریم و بستر رودخانه در روستای عارفی از توابع مشهد خبر داد و گفت: در ادامه اقدامات پایش، پیشگیری و عملیات اجرایی اکیپ گشت مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال در استان عملیات قلع و قمع و آزادسازی ۱۰ هزار متر مربع از حریم و بستر رودخانه و ۳۰ هزار متر مربع از اراضی زراعی محدوده ارتفاعات جنوب در روستای عارفی انجام گرفت.

رئیس دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی افزود: در این عملیات تعداد ۱۷ قطعه واقع در حریم و بستر رودخانه و اراضی کشاورزی و منابع طبیعی شامل دیوار ساحلی، تفکیک و تغییر کاربری در چندین نقطه و در سطح بیش از ۴۰ هزار مترمربع رفع تخلف و آزادسازی صورت پذیرفت و در این عملیات ضمن قلع و قمع دیوار‌های موصوف، یک مورد بنای در حال ساخت تخریب و یک حلقه چاه غیرمجاز نیز پر و مسلوب المنفعه شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *