رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نگین اشترانکوه کجاست + تصاویر

20:00 - 01 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۲۵۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
دریاچه گهر جاذبه گردشگری محسور کننده‌ای است که در استان لرستان و ۳۵ کیلومتری جنوب شهرستان دورود قرار دارد، به دلیل قرار گرفتن در میان کوه‌های اشترانکوه به این دریاچه نگین اشترانکوه نیزمی‌گویند.
- شهرستان دورود یکی از شهرستان‌های استان لرستان است که در ۸۵ کیلومتری شهر خرم آباد مرکز این استان قرار گرفته است.
 
دریاچه گهر جاذبه گردشگری محسور کننده ای است که در ۳۵ کیلومتری جنوب شهرستان دورود قرار دارد، به دلیل قرار گرفتن در میان کوه‌های اشترانکوه به این دریاچه نگین اشترانکوه نیز  می‌گویند. در اطراف این دریاچه جنگل سرسبزی نیز وجود دارد. این دریاچه به سبب نداشتن راه ماشین‌رو تا حد زیادی از تخریب و آلودگی به دور مانده‌است و به‌خصوص در فصل بهار و تابستان، طبیعتی بسیار دیدنی دارد. 
 
 
دریاچه گهر را بیشتر بشناسیم + تصاویر
 

ماجرای کشف دریاچه گهر
خانمی انگلیسی به نام «ایزابلا لوسی بیشاپ» در سال ۱۸۹۰ میلادی به میزان ۱۰۰۰ کیلومتر در این منطقه راه‌پیمایی کرد؛ و در نتیجه تحقیقات او دریاچه گهر با نام «دریاچه ایران» به گردشگران و اروپایی‌ها معرفی شد. اما بر اساس اسناد معتبر تاریخی  زمین‌شناسی اتریشی به نام «آ-رودلر» نخستین کسی است که در سال ۱۸۸۸ میلادی موفق به کشف این دریاچه شد.
 
دریاچه گهر را بیشتر بشناسیم + تصاویر
 

عمق دریاچه گهر
عمق دریاچه گهر بزرگ بین چهار تا ۲۸ متر است و ۴۰۰ تا ۸۰۰ متر عرض و حدود ۱۸۰۰ متر طول دارد، و به دلیل عمیق بودن این دریاچه نام «گهر» که در زبان محلی، به‌معنای آب جمع شده در گودی با عمق زیاد است روی آن گذاشته شده است.
 
دریاچه گهر را بیشتر بشناسیم + تصاویر
 
 
تفریح‌های دریاچه گهر
ماهیگیری، قایق‌سواری، طبیعت‌گردی، عکاسی، کوهنوردی از جمله تفریحات سالم و فرح بخشی است که با رفتن به این منطقه می‌توانید تجربه کنید.
 
دریاچه گهر را بیشتر بشناسیم + تصاویر
 
وسایل ضروری برای سفر به دریاچه گهر
رفتن به دریاچه با هیچ نوع وسیلۀ نقلیه ای ممکن نیست و برای رسیدن به این منطقه باید چندین ساعت کوه‌پیمایی کرد بنابراین به همراه داشتن کفش مناسب، کیسۀ خواب، بالش بادی،  پاوربانک، عینک آفتابی، لباس اضافه، حوله، مواد غذایی، کمک‌های اولیه، کبریت یا فندک، نقشه یا جی‌پی‌اس،  فلاسک چای، کرم دافع حشرات، چراغ قوه و... سفری راحت ودلپذیر به این منطقه را برای شماتضمین می‌کند.
 
دریاچه گهر را بیشتر بشناسیم + تصاویر
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *