ضرورت برنامه ریزی ایران برای انتقال گاز به اروپا/ بحران اوکراین باعث افزایش قیمت نفت می‌شود

12:29 - 12 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۲۵۶۷
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که جنگ در اوکراین ادامه یابد شاهد نوسانات رو به بالای انرژی خواهیم بود.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تاثیر بحران اوکراین بر قیمت نفت، اظهار داشت: ۴۰ درصد گاز اروپا و ۶۰ درصد گاز آلمان از طریق روسیه تامین می‌شود.

وی ادامه داد: هرچند که روسیه اعلام کرده که تامین انرژی اروپا تحت تاثیر جنگ قرار نخواهد گرفت، اما نمی‌توان به راحتی از این مسئله عبور کرد چرا که جنگ قطعا تاثیرات خود را در این زمینه خواهد گذاشت.

عضو کمیسیون انرزی مجلس شورای اسلامی گفت: بحران اوکراین در قیمت نفت تاثیر گذاشته است و باعث افزایش قیمت آن تا ۱۴۰ دلار شده است.

سنگدوینی ادامه داد: بنابراین تا زمانی که جنگ در اوکراین ادامه یابد شاهد نوسانات رو به بالای انرژی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ایران به عنوان اولین کشور دارنده نفت و گاز دنیا به شمار می‌رود که این مسئله حائز اهمیتی است، عنوان کرد: امیدواریم در داخل کشور در بحث انرژی مدیریت‌های لازم انجام شود.

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به اینکه ایران خط انتقال گاز به اروپا را ندارد نمی‌تواند صادرکننده گاز به اروپا باشد، اما تا زمانیکه آمریکا و کشور‌های اروپایی نفت روسیه را نخرندقطعا نیازمندی‌های خود را از کشور‌های دیگر تامین خواهند کرد لذا ایران باید در این مسیر برنامه ریزی خوبی داشته باشد.

سنگدوینی در پایان با بیان اینکه باید راهکاری جهت صادر کردن انرژی مازاد کشور اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: نباید خام فروشی در بحث انرژی انجام شود.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *