قلعه فلک الاافلاک را بیشتر بشناسید + تصاویر

20:00 - 02 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۲۵۲۷
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
قلعه فلک الافلاک از برجسته‌ترین آثار تاریخی و بکی از معروفترین و پر بیننده‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان لرستانبه شمار می‌رود که در مرکز این استان و در شهر خرم آباد واقع شده است.
استان لرستان یکی از سر سبز‌ترین و خوش آب و هوا‌ترین مناطق ایران است که به دلیل سر سبزی این خطۀ بی اغراق می‌توان آن را شمال دوم ایران نامید، یکی از معروفترین و پر بیننده‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان لرستان قلعه فلک الاافلاک است که در مرکز این استان و شهر خرم آباد واقع شده است.
 
فلک الاافلاک به معنی  سپهربرین و از یادگار‌های دوره ساسانیان است که حکومت‌های مختلفی را به خود دیده است. این قلعه که به زبان محلی به آن دوازده برجی و دژ شاپور خواست نیز  گفته می‌شود بر بلندی تپه ای قرار گرفته است به نحوی که بر شهر خرم آباد مشرف است قلعه فلک الافلاک بخش‌های دیدنی مختلفی از جمله موزه مردم شناسی و باستان شناسی دارد.
 
قلعه فلک الاافلاک را بیشتر بشناسید
 
 
ورودی قلعه فلک الافلاک با دو ستون آجری و طاقنما در بخش ابتدایی این محوطه قرار گرفته است. و شامل اندرونی، بیرونی، حمام، مسجد، توپخانه و دیوانخانه با سبک معماری متعلق به دوران قاجار است که اتاق‌های نگهبانی، دالان ورودی و نخستین برج قلعه فلک الافلاک در این بخش قرار گرفته‌اند.
 
قلعه فلک الاافلاک را بیشتر بشناسید
 

 

موزه قلعه فلک الافلاک تنها موزه مردم شناسی در استان لرستان است که  آثار تاریخی بی نظیری  مانند نسخ خطی را در معرض دید عموم قرار می دهد. 
 
قلعه فلک الاافلاک را بیشتر بشناسید
 

 در شمال شرقی قلعه فلک الافلاک چاه آبی با عمق نزدیک به ۴۰ متر قرار دارد. در گذشته آب مورد نیاز اهالی ساکن در این دژ از این چاه آب تأمین می‌شده‌ است که در حال حاضر  نیز قابل بهره‌برداری است.
 
قلعه فلک الاافلاک را بیشتر بشناسید

• آدرس قلعه فلک الافلاک: استان لرستان، خرم آباد، خیابان امام خمینی (۱۲ برجی)، قلعه فلک الافلاک (مشاهده روی نقشه)
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *