ضرورت تغییر روش‌های آبیاری در بخش کشاورزی برای مصرف بهینه آب/ ۹۵ درصد آب شرب در بخش صنعت و کشاورزی استفاده می‌شود

8:00 - 15 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۲۵۲۵
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۹۵ درصد آب شرب در بخش صنعت و کشاورزی استفاده می‌شود لذا باید در این باره جداسازی اتفاق افتد.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به راهکار‌های احیای ارزش آب، گفت: با توجه به اینکه کشور در وضعیت خشکسالی البته نه به معنای قحطی، به سر می‌برد، مصرف بهینه آب باید در دستور کار همگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مصرف کنندگان آب شرب باید صرفه جویی‌های لازم را داشته باشند، ادامه داد: حدود ۹۵ درصد آب شرب در بخش صنعت و کشاورزی استفاده می‌شود لذا باید در اینباره جداسازی اتفاق افتد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در بخش کشاورزی از آبیاری‌ها به روش غیر نوین استفاده می‌شود که این مهم باعث هدر رفت بیش اندازه آب می‌شود.

سنگدوینی عنوان کرد: آبیاری‌ها به روش سنتی مصارف بالایی دارند که باعث از بین رفتن منابع زیر زمینی و منابع بالا دستی می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تا زمانیکه روش‌های آبیاری در بخش کشاورزی از سنتی به نوین تغییر نکند، شاهد مصرف بی رویه آب خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دولت باید در اینباره به کشاورزان کمک کند تا آن‌ها ترغیب شوند، اظهار کرد: دولت می‌تواند با ارائه وام‌های کم بهره بلندمدت به کشاورزان شیوه آبیاری کشاورزان را تغییر دهد.

سنگدوینی با اشاره به موضع پساب ها، در پایان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم پساب را در بخش صنعت استفاده کنیم می‌توانیم در مصرف بهینه آب به کشور کمک کنیم.

 


برچسب ها: کشاورزی آب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *