رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از ۷ هزار زندانی استان مرکزی مشمول ارفاقات قانونی شدند

14:23 - 08 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۲۵۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه ۷ هزار و ۸۲۴ زندانی در سال گذشته در استان مرکزی مشمول ارفاقات قانونی شدند، گفت: هیچ گونه تأسیسات حقوقی شامل حال مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار نمی‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از زندانیان استان مرکزی مشمول تأسیسات ارفاقی نظیر مرخصی‌های پایان حبس، قرار گرفتن در فهرست عفو مشروط، اعطای آزادی مشروط، تعلیق و نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه الکترونیکی شدند، اظهار کرد: ۷ هزار و ۸۲۴ زندانی در سال گذشته در استان مرکزی مشمول ارفاقات قانونی شدند.  

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: به منظور اجرای سیاست‌های تحول گرایانه قوه قضاییه و تأکیدات رئیس قوه قضاییه طرح کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در دستور کار دادگستری این استان قرار دارد.به همین منظور در دوره‌های مختلف بسیاری از زندانیان با کمک نیکوکاران و استفاده از تخفیفات قانونی از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود باز گشتند.

وی با بیان اینکه از مؤلفه‌های اقتدار نظام، جلوگیری و پیشگیری از هرگونه عامل ایجاد ناامنی است و یکی از عوامل تهدید و تولید ناامنی، نقش و اعمال مجرمانه مجرمان حرفه‌ای است، گفت: هیچ‌گونه تأسیسات حقوقی شامل حال مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار نمی‌شود.

 

برچسب ها: استان مرکزی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *