رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دیوان‌سالاری اداری؛ مانع اساسی کسب و کار و صدور مجوز

18:30 - 09 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۲۴۹۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکسان شدن سامانه صدور مجوز‌های کسب و کار باعث می‌شود تا دست ارگان‌های مختلف از فرآیند صدور مجوز‌های کوتاه شود.
ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با میزان، درباره تسهیل در فرآیند صدور مجوز‌های کسب و کار گفت: ما از ابتدا در کشورمان دیوانسالاری اداری گسترده‌ای داشتیم در سه دهه گذشته این وضعیت خیلی تشدید شده است.

اسماعیلی در ادامه بیان کرد: موانع تولید در کشور ما خیلی زیاد است و این موانع باعث شده تا سرمایه گذار انقدر در گیرودار بوروکراسی اداری و رانت‌خواری عده‌ای درگیر شود که اصلاً قید شروع کسب و کار را می‌زند.

این نماینده مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: یکی از کار‌های مهم یکسان شدن سامانه صدور مجوز‌های کسب و کار این است که دست ارگان‌های مختلف از فرآیند صدور مجوز‌های کوتاه می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم توضیح داد: این قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار مجلس شورای اسلامی باعث افزایش اشتغال جوانان و بهبود وضعیت کارگران می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه توضیح داد: تصویب قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار و افزایش اشتغال‌آفرینی و فراهم شدن شرایط بهتر برای کارگران از جمله دیگر تاثیرات آن است.

اسماعیلی در ادامه تاکید کرد: یکی از وسایلی که در این قانون گنجانده شده است و بسیار مثمرثمر خواهد بود اعطای مجوز کسب و کار برای مشاغل خانگی است، با این وسیله بسیاری از زنان سرپرست خانوار می‌توانند به راحتی مجوز کسب و کار خود را اخذ کنند و شروع به کار و کسب درآمد کنند.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: در گذشته و پیش از تصویب قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار راه اندازی یک کسب و کار خانگی هم چندین ماه طول می‌کشید، ولی با یکسان شدن سامانه صدور مجوز‌های کسب و کار این افراد سه روزه مجوز کسب و کار خود را می‌گیرند و باعث می‌شود که زنان بی سرپرست و یا زنان سرپرست خانوار بتوانند خیلی بهتر و سریع‌تر شروع به کار کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *