رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۲۲ محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف آذربایجان شرقی به زندگی بازگشتند

15:03 - 08 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۲۴۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی از رهایی ۲۲ محکوم به قصاص در سال ۱۴۰۰ با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف این استان خبر داد.

موسی خلیل الهی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به فرهنگ صلح و سازش و ایجاد مصالحه فی مابین طرفین دعاوی در تعالیم اسلامی و تکالیف قانونی خصوصاً در پرونده‌های قصاص، اظهار کرد: توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه یکی از اولویت‌های قوه قضاییه است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی افزود: با توجه به نگاه ویژه رئیس قوه‌قضاییه به موضوع بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و تأکید ایشان در خصوص استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی در حل و فصل خصومات و اصلاح ذات البین، مجموعه قضایی استان با جدیت این موضوع را در دستورکار خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: شورا‌ها همواره در مسیر اعتلای فرهنگ عفو و گذشت در جامعه گام برداشته اند، زیرا صلح و سازش از دیدگاه شرع مقدس اسلام ارزش و مرتبه بسیار بالایی دارد و در آیات متعدد قرآن کریم و روایات متعدد اشارات زیادی به این موضوع شده است.

خلیل الهی ادامه داد: سال گذشته پرونده ۲۲ نفر از زندانیان محکوم به قصاص نفس با گذشت اولیای دم درسایه تلاش و مساعی سفیران صلح، مددکاران زندان و همیاران شورای حل اختلاف به سازش ختم شده و آنان به کانون گرم خانواده بازگشتند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *