رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۱۱ محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف استان قم سال ۱۴۰۰ به زندگی بازگشتند

12:31 - 12 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۲۴۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری استان قم از صلح و سازش ۱۱ پرونده قصاص در سال ۱۴۰۰ با کمک شورای حل اختلاف خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری در گفت‌وگو با میزان، بیان کرد: سال گذشته با گذشت اولیای دم و همچنین تلاش‌های مسئولان قضایی، شورا‌های حل اختلاف، مصلحین قرآنی و بهره‌گیری از ظرفیت صلح و سازش ۱۱ محکوم به قصاص به زندگی بازگشتند.

وی همچنین تأکید کرد: با توجه به نگاه ویژه رئیس قوه‌قضاییه به موضوع بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و تأکید وی در خصوص استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی در حل و فصل خصومات و اصلاح ذات البین، دستگاه قضایی استان با جدیت این موضوع را در دستورکار خود قرار داده است.

رئیس کل دادگستری استان قم افزود: شورا‌ها همواره در مسیر اعتلای فرهنگ عفو و گذشت در جامعه گام برداشته اند، زیرا صلح و سازش از دیدگاه شرع مقدس اسلام ارزش و مرتبه بسیار بالایی دارد و در آیات متعدد قرآن کریم و روایات متعدد اشارات زیادی به این موضوع شده است.

وی با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از مهم‌ترین سیاست‌های قوه قضاییه است، تاکید کرد: به تأسی از سیره اهل بیت و با کمک معتمدین، ریش سفیدان، علما و ائمه جماعات با محوریت توسعه حل اختلاف در راستای مصالحه پرونده‌های قصاص، اقدامات مثمر ثمر و مطلوبی صورت گرفته و امید است در ماه پایانی سال نیز شاهد روند رو به رشد و افزایش صلح و سازش در استان قم باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *