همکاری نزدیکی بین سازمان بورس و قوه قضاییه در زمینه ساماندهی پرونده‌های بازار سرمایه وجود دارد

12:21 - 21 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۴۴۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: کارگروه ساماندهی پرونده‌های بازار سرمایه را طبق دستورالعملی که رئیس قوه قضاییه در سال گذشته ابلاغ کرده بود با قوه قضاییه داریم و همکاری نزدیکی بین سازمان بورس و قوه قضاییه در این زمینه وجود دارد.

مجید عشقی در پاسخ به میزان با اشاره به جلسه‌ای که با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شد و اتاق فکر در سازمان بورس گفت: برای تصمیم گیری در خصوص اقدامات سازمان بورس در سطوح مختلف جلسه شورای مشورتی تشکیل می‌شود و افراد صاحب نظر و روسای قبلی سازمان از دهه ۸۰ به بعد در این شورای مشورتی حضور دارند.

وی بیان کرد: با فعالان قدیمی بازار نشست‌های مستمری برگزار می‌شود همچنین با شرکت‌های کارگزاری، شرکت‌های تامین سرمایه، نهاد‌های مالی و هلدینگ‌های بزرگ نیز نشست‌هایی به صورت دائم برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در سطح کلان نیز در حوزه وزارت اقتصاد و ستاد اقتصادی دولت نیز به صورت موردی مسائلی که نیاز به تصمیم گیری دارد جلسات تشکیل می‌شود و گزارشاتی ارائه می‌شود و در خصوص آن تصمیم گیری خواهد شد.

عشقی گفت: کارگروه ساماندهی پرونده‌های بازار سرمایه را طبق دستورالعملی که رئیس قوه قضاییه در سال گذشته ابلاغ کرده بود با قوه قضاییه داریم و همکاری نزدیکی بین سازمان بورس و قوه قضاییه در این زمینه وجود دارد که منحصر به پرونده‌های بازار سرمایه نشده چرا که در آن ابلاغیه، پتانسیل‌های خیلی خوبی برای بازار سرمایه وجود دارد.

وی بیان کرد: سازمان‌های زیر نظر قوه قضاییه مثل دستگاه‌هایی که در حوزه ثبت کار می‌کنند همچون اداره ثبت شرکت‌ها و ثبت احوال که ارتباط الکترونیکی بین سازمان بورس و این سازمان‌ها می‌تواند به تسهیل فرایند‌های بازار سرمایه از جمله ثبت صورت جلسات و افزایش سرمایه‌ها کمک کند لذا این اتاق فکر نه به صورت متمرکز با چند نفر بلکه با لایه‌های مختلف بازار در حال برگزاری است و سازمان از نظر همه افراد استفاده می‌کند و تک تک تصمیماتی که در هیئت مدیره در خصوص بحث‌های کلان بازار گرفته می‌شود ابتدا در این جلسات بررسی و با در نظر گرفتن نتایج تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.


برچسب ها: بورس سازمان بورس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *