محرومیت بومیان کانادا از دسترسی به آب آشامیدنی بهداشتی

13:05 - 21 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۴۴۱
بسیاری از جوامع بومی کانادا با وجود شکایات گسترده، همچنان از دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی محروم هستند.

- برای سال‌ها، مردم بومی در کانادا از دسترسی به آب آشامیدنی سالم محروم بوده اند. بسیاری از جوامع بومی باید با اثرات مخرب ناشی از مصرف آب های آلوده دست و پنجه نرم کنند.

به گزارش «گریست»، تا هشتم مارس ۲۰۲۲، ۲۳ توصیه کوتاه مدت آب آشامیدنی برای بومیان در سراسر کانادا وجود داشت که از توصیه‌های آب جوش گرفته تا اطلاعیه‌های عدم مصرف را شامل می‌شود.

بر اساس گزارش ها، به دلیل شکایات از سمت افراد و جوامع بومی در کانادا به دلیل عدم دسترسی به آب آشامیدنی مناسب، اکنون دولت این کشور باید مبلغی به میزان ۶.۲ میلیارد دلار غرامت پرداخت کند.

بیش از ۲۵۰ قبیله و ۱۴۲ هزار فرد بومی این نوع شکایت‌ها را ارائه کرده اند.

جوامع بومی و افراد مشمول توصیه‌های آب آشامیدنی که دستکم یک سال بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۲۱ بوده اند، واجد شرایط ثبت آنلاین شکایت و دریافت غرامت از صندوق تسویه حساب کانادا هستند.

این موضوع در میانه یک تاریخ طولانی و مداوم از آب آشامیدنی ناسالم در جوامع بومی در سراسر کانادا مورد توجه قرار گرفته است.

در سال ۲۰۱۵، مطالعه‌ای که توسط دولت کانادا انجام شد، نشان داد که ۱۰۵ توصیه بلند مدت آب آشامیدنی برای ۶۷ جامعه بومی صادر شده بود. از سال ۲۰۱۵، ۱۲۸ توصیه بلندمدت آب آشامیدنی لغو شده است، اما ۳۶ توصیه بلند مدت برای ۲۹ جامعه بومی مختلف همچنان به قوت خود باقی است.

در آمریکا، جوامع بومی نیز چندین نسل است که برای دسترسی به آب آشامیدنی سالم با چالش مواجه هستند. به گفته اتحادیه آب آمریکا، مردم بومی کمتر از هر گروه دیگری در این کشور به لوله کشی در خانه‌های خود و آب آشامیدنی تمیز دسترسی دارند.

با اینکه مقامات آمریکا بار‌ها عنوان کرده اند که خواهان حل این مشکل هستند، اما تاکنون اقدام خاصی در این رابطه انجام نشده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *