مرگ هزاران کودک یمنی از آغاز حملات ائتلاف سعودی اماراتی

12:17 - 21 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۳۷۳
یک گزارش نشان می‎دهد که دستکم ۴۷ کودک یمنی تنها در دو ماه اول سال جاری میلادی جان خود را از دست داده یا زخمی شده‌اند.

- نماینده یونیسف در یمن، می‎گوید که وضعیت یمن به طرز وحشتناکی جریان دارد؛ هر جا که جنگ باشد، چه یمن باشد یا افغانستان، اتیوپی یا اوکراین، این کودکان هستند که اول از همه آسیب می‌بینند و بیشترین آسیب‌ها را متحمل می‌شوند.

به گزارش پایگاه «یونیسف»، نماینده یونیسف، گفت که دستکم ۴۷ کودک تنها در دو ماه اول سال جاری میلادی در چندین نقطه در یمن جان باخته و یا زخمی شده‎اند.

سازمان ملل تایید کرده که بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ کودک یمنی از زمان تشدید درگیری‌ها در یمن در مارس ۲۰۱۵ کشته یا زخمی شده‎اند.

نماینده یونیسف معتقد است «تعداد واقعی احتمالاً بسیار بیشتر است.»

به گفته وی، «خشونت و اندوه در یمن امری عادی بوده و عواقب شدیدی بر میلیون‌ها کودک و خانواده آن‌ها دارد؛ زمان آن فرا رسیده است که یک راه حل سیاسی پایدار برای مردم و فرزندانشان حاصل شود تا در نهایت در آرامشی که شایسته آن هستند، زندگی کنند.»

اثرات بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ نیاز‌های بشردوستانه در یمن را تشدید کرده است.

نیمی از جمعیت یمن، از جمله بیش از ۱۱ میلیون کودک که در این کشور زندگی می‌کنند، برای دسترسی به آب سالم، مراقبت‌های بهداشتی، تغذیه، آموزش و حفاظت نیاز به حمایت دارند.

نیاز‌ها در این کشور هرگز اینقدر حاد نبوده‎اند؛ اهداف برنامه یونیسف در یمن برای سال ۲۰۲۲ شامل همکاری با شرکای محلی برای دستیابی به موارد زیر است:

تحت درمان قرار گرفتن ۳۶۶ هزار کودک به دلیل سوء تغذیه حاد

تحت حمایت قرار گرفتن ۲.۵ میلیون کودک و زن با خدمات مراقبت‌های بهداشتی اولیه

رسیدگی به ۵.۹ میلیون نفر که با مشکلات مربوط به منابع مهم آب، بهداشت و سلامت روبرو هستند.

یونیسف همچنان از همه طرف‌های درگیر در یمن و افرادی که بر آن طرف‌ها نفوذ دارند، می‌خواهد تا از غیرنظامیان در هر کجا که هستند محافظت کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *