عربشاهی: پرسپولیس اجازه خودنمایی به حریف نداد/ استقلال توانایی حفظ توپ را ندارد

0:01 - 21 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۳۱۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس بازیکنان باکیفیتی دارد به شرط اینکه کادرفنی به نحو احسن از وجود آنها بهره ببرد.

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان، در هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: بازیکنان پرسپولیس خیلی خوب بازی را شروع کردند و خیلی زود هم به گل رسیدند و جدای این مسئله با تدابیری که کادرفنی اتخاذ کرده بود با پرس سنگین خود اجازه خودنمایی به تیم حریف را ندادند. هر دو گل شاگردان یحیی از روی ارسال ضربات ایستگاهی به ثمر رسید. 

وی افزود: دو گل پرسپولیس شباهت زیادی به هم داشت و این اتفاق نشان‌ می‌داد در این زمینه‌ تمرینات متعددی بازیکنان پرسپولیس انجام داده بودند که نتیجه آن منتهی به این شد که هر ۲ گل خود را از روی ضربات ایستگاهی به ثمر برساند. خوشحالم پرسپولیس به ۳ امتیازی بازی دست پیدا کرد و اکنون بازیکنان این تیم باید تمرکز خود را برای موفقیت در دربی بگذارند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: مهم اینست پرسپولیس بتواند از گل زده خود محافظت کند و اینطور نباشد که در حفظ آن به مشکل بخورد. خوشبختانه حفظ توپ بازیکنان پرسپولیس خوب بود، اما مشکل اصلی این است که فضاسازی برای هافبک‌ها و مهاجمان در این دیدار خیلی کم بود. پرسپولیس بازیکنان باکیفیتی دارد به شرط اینکه کادرفنی به نحو احسن از وجود آنها بهره ببرد. این خوب است تیم پرسپولیس از طریق خلاقیت فردی بازیکنان خود به گل می رسد، اما باید دانست فوتبال بازی گروهی است که با استفاده از آن می توان نتیجه بهتری گرفت.

عربشاهی ادامه داد: هنوز هم اعتقاد دارم استفاده از یک مهاجم کار اشتباهی است زیرا امیری و ترابی به عنوان بازیکنان سایه بازی می کنند. به نظرم اگر تعداد مهاجمان زیاد باشد خیلی راحت می توانیم هم تیم حریف را تحت فشار بیشتری قرار دهیم و هم به گل های بیشتر برسیم. 

وی در مورد بازی دربی گفت: به نظرم بهتر است در بازی دربی با دو مهاجم پرسپولیس بازی کند تا از این طریق اجازه بازیسازی را از تیم حریف بگیرد چون تیم حریف توانایی حفظ توپ را ندارند و این نقطه کلیدی برای بازیکنان پرسپولیس است تا بتوانند با خلاقیت فردی بازیکنان خود استقلال را شکست دهند.

عربشاهی خاطرنشان کرد: بازی دربی، یک بازی شش امتیازی است که از اهمیت به سزایی برای پرسپولیس برخوردار است تا بتواند فاصله امتیازی خود را با استقلال کم کند. هنوز هم قهرمانی دور از دسترس نیست زیرا این شایستگی در ساق های بازیکنان پرسپولیس وجود دارد تا امسال هم به جام قهرمانی برسند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *