مشکلی در دسترسی دانشجویان به منابع بین المللی وجود ندارد/بانک‌های اطلاعاتی با وجود تحریم‌ها در دسترس دانشجویان است

8:00 - 22 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۲۹۳
معاون پژوهش وزارت علوم تحقیقات و فناوری در مورد دسترسی محدود به منابع علمی بین المللی در برخی از پایگاه‌ها، گفت:بانک‌های اطلاعاتی با وجود تحریم در دسترس دانشجویان است و مشکلی بابت دسترسی دانشجویان به منابع بین المللی وجود ندارد.
پیمان صالحی در گفت‌وگو با میزان در مورد یکی از گلایه‌های دانشجویان درحوزه دسترسی به منابع علمی و بین المللی در برخی از پایگاه ها گفت: در حال حاضر ما در دسترسی به برخی از منابع علمی به واسطه بحث تحریم‌ها برای پرداخت حق اشتراکات با مشکل مواجه هستیم.
 
وی ادامه داد: علت اینکه پرداخت برخی از هزینه اشتراکات به تعویق افتاده است این است که ما باید این پرداخت‌ها را از طریق سیستم بین المللی انجام دهیم، بنابراین این موضوع به دلیل مشکلاتی است که برخی از تحریم‌ها ایجاد کرده است.

وی گفت: طبق رایزنی‌هایی که با ناشرین و صاحبان این بانک‌های اطلاعاتی شده است عملا این بانک‌ها در کشور قطع نشده است از این رو اکنون این بانک‌ها قابل استفاده هستند، که ما امیدواریم اگر که فرصتی فراهم شد بتوانیم این پرداخت‌ها را با استفاده از  روش‌های قانونی انجام دهیم.

معاون پژوهش وزارت علوم گفت: لازم است باز هم تاکید کنم  که این بانک‌های اطلاعاتی درحال حاضر در دسترس است و دانشجویان و اساتید نیز از آن استفاده می‌کنند و ممکن است شدت و ضعف‌هایی هم در بررسی‌ها در مورد در دسترس بودن آن‌ها در این حوزه وجود داشته باشد، اما عملا این موضوع که دسترسی وجود نداشته باشد نیست.

صالحی در پایان در پاسخ به این سوال که در حال حاضر نحوه بهره مندی و دسترسی به این پایگاه‌ها چگونه انجام گرفته است، گفت:دسترسی به این بانک‌ها از طریق یک سری کنسرسیوم‌ها در حال انجام است ما این آمادگی را داریم که بتوانیم پرداخت‌ها را انجام دهیم و در این زمینه مشکل خاصی نیست، اما بالاخره به دلیل محدودیت‌ها ممکن است مشکلات محدودی هم وجود داشته باشد.
انتهای پیام /

برچسب ها: تحریم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *