رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دانش آموزان متقلب قوانین یکپارچگی تحصیلی را زیر سوال می‌برند/ لزوم استفاده از نرم افزار‌های نظارتی در آزمون‌های آنلاین

0:30 - 04 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۲۲۴۵
یک کارشناس اموزش و پرورش گفت:با مجازی شدن آزمون‌ها لزوم استفاده از نرم افزار‌های نظارتی در آزمون‌های انلاین ضروری است چرا که دانش آموزان متقلب قوانین یکپارچگی تحصیلی را زیر سوال می‌برند.
زهرا علی اکبری در گفت‌وگو با میزان در مورد نظارت بر آزمون های مجازی و بحث تقلب از سوی دانش آموزان گفت: باید بگوییم که در کشور‌های توسعه یافته که آموزش مجازی بسیار زودتر از کشور ما شکل گرفته، پیشرفت‌های جالبی در زمینه‌های مختلف یادگیری الکترونیک رخ داده است که از آن جمله می‌توان به ابتکارات در آزمون‌های مجازی و نظارت بر آن اشاره کرد.
 
وی ادامه داد :یکی از سوالات محوری در این حوزه عموما این بوده است که آیا دانش آموزان باید در امتحانات مجازی کنترل شوند و نظارتی را بر روی آن ها انجام داد یا خیر .
 
علی اکبری گفت :دانش آموزان باید در آزمون‌های آنلاین تحت نظر باشند، زیرا برخی از آن‌ها هستند که سعی می‌کنند تقلب کنند یا به روش‌های ناعادلانه پاسخ بگیرند. با تقلب، چنین دانش‌آموزانی از مزیت‌های نامناسب برخوردار می‌شوند و قوانین یکپارچگی تحصیلی را زیر پا می‌گذارند.
 
این کارشناس آموزش و پروش گفت :برای ایجاد زمین بازی برابر برای همه دانش آموزان، باید احساس امنیت وجود داشته باشد تا اطمینان حاصل شود دانش آموزانی که در امتحانات آنلاین شرکت می‌کنند تقلب نمی‌کنند.

وی ادامه داد :زمانی که دانش‌آموز تحت نظارت نرم‌افزار‌های آزمون ساز قرار می‌گیرد، محیط امتحانی امن بدون مواجهه با بسیاری از مغایرت‌ها وجود خواهد داشت چرا که این نرم افزار‌ها با پیگیری فعالیت‌های دانش آموزان کار می‌کنند.
 
وی افزود :بسیاری از نرم افزار‌ها اصالت فردی را که در حال انجام تست‌های آنلاین است را مشخص می‌کنند. یک شناسه مجازی وجود دارد که در آن نرم افزار مواردی مانند عکس برای تشخیص چهره را در اختیار دارد.

وی د رپایان گفت وجود چنین ابزار های کمک شایانی را به نظام های اموزشی خواهد کرد چرا که با استفاده از فناوری و نرم‌افزار محافظ امتحان، بسیاری از مدارس و دانشگاه‌ها احساس می‌کنند که امتحانات آنلاین آن‌ها امن است و دانش‌آموزان نمی‌توانند تقلب کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *