رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دستیابی به «نصیب آموزشی یکسان» ، تمرکز نظام تعلیم و تربیت است

13:00 - 20 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۲۲۵
وزیر آموزش و پرورش در دیدار با آیت الله معلمی گفت: تمرکز نظام تعلیم و تربیت بر «نصیب آموزشی یکسان» است و برای دستیابی به اهداف سندتحول بنیادین موظفیم در این مسیر گام برداریم.
-به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در سفر یک روزه خود به استان مازندران و در دیدار با آیت الله علی معلمی؛ نماینده مجلس خبرگان و امام جمعه شهرستان قائم‌شهر، درخصوص واگذاری یا فروش زمین‌های وقفی در آموزش و پرورش، اظهار کرد: در اقدام به فروش و واگذاری این زمین‌ها حتما باید نیت واقف، مورد توجه باشد و این اصل شرعی نباید نادیده گرفته شود و از تغییر کاربری این قطعات از آموزشی به تجاری پرهیز شود.

نوری با اشاره به مردمی بودن دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: رسیدن به «نصیب آموزشی یکسان» یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب می‌باشد از این رو تمرکز نظام تعلیم و تربیت در دولت مردمی، بر «نصیب آموزشی یکسان» است و آموزش و پرورش موظف است برای دستیابی به اهداف سندتحول بنیادین در این مسیر گام بردارد.

در ادامه این دیدار؛ آیت الله معلمی ضمن خیر مقدم به آیت الله دکتر رییسی و هیات دولت گفت: من به معلمان کشور ارادت دارم و از این دیدار بسیار خرسندم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در مازندران با اشاره به حدیث شریف "اَلفُرصَهُ تَمُرُّ مَرَّ السّحاب" گفت: زمان، متوقف نشده و همواره در حال عبور است؛ لذا همه باید با همدلی با هم در مسیر دستیابی دولت به اهداف مطلوب و چشم انداز‌های فردای روشن در ایران اسلامی کمک کنیم.

آیت الله معلمی ادامه داد: بخش اعظمی از فضا‌های آموزشی را مردم اهدا کردند، اما بخشی از این فضا‌ها بلااستفاده می‌شود و آموزش و پرورش تصمیم می‌گیرد این فضا‌ها را بفروشد، این اشکالی ندارد، اما اگر کاربری زمین را تغییر دهند و فضا به مکانی تجاری تبدیل شود، شرعاً اشکال دارد و این موارد باید رعایت شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *