اراده‌ای جدی برای حذف برخی از سهمیه ها وجود دارد

7:31 - 24 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۱۹۷
معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ارداه جدی برای حذف برخی از سهمیه‌های کنکور وجود دارد، در حال حاضر هفت سناریو در حوزه سازمان دهی سهمیه‌های کنکور موجود است.
رجبعلی برزویی در گفت‌وگو با میزان در مورد اختلاف نظر مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با تعداد سهمیه‌های کنکوری گفت: آنچه مورد بحث قرار گرفته است سهمیه‌های دوره کارشناسی است که در حدود ۲۶ سهمیه است و ما نیز برای ساماندهی آن ورود کرده ایم  اگر بیش از این میزان عنوان می‌شود در موضوعات دیگر یا مقاطع بالاتر است.
 
معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سوال که عنوان می‌شود اراده‌ای درحوزه ساماندهی و حذف برخی از سهمیه‌ها وجود ندارد گفت:قبلا را نمی‌دانم، اما ما تقریبا هر هفته و یک هفته در میان به موضوع سهمیه‌ها پرداخته ایم و به شکل فوق العاده این موضوع را بررسی کرده ایم تا به حال ۷ سناریو را بررسی کرده ایم و دو سناریو دیگر نیز در دستور کار داریم، تمام سناریو‌های ممکن بررسی خواهد شد تا به سر انجام مناسبی در این حوزه برسیم.

وی ادامه داد: از زمانی که این موضوع در معاونت خط مشی گذاری کلید خورده است به طور جدی در دستور کار است و اقدامات جدی در این حوزه انجام گرفته است ما همکاری بسیار خوبی را با سازمان سنجش داریم و سناریو‌هایی که در اینجا طراحی می‌کنیم را بلافاصله سازمان سنجش اجرا و خروجی‌های آن را منعکس می‌کند تا همزمان متوجه شویم چه اتفاقی خواهد افتاد.

برزویی در پاسخ به این سوال که تا چه حد احتمال حذف برخی از سهمیه‌ها وجود دارد، گفت: قطعا در ۲۶ سهمیه‌ای که وجود دارد برخی از سهمیه‌ها موضوعیت ندارد و این سهمیه‌ها حتما حذف خواهند شد.
 
بیشتر بخوانید:
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *