سرلشکر سلامی: برابر دشمنان دست برتر را داریم/ هیچگاه مردم را تنها نمی‌گذاریم

11:43 - 19 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۹۸۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ایران اسلامی امروز در میدان مرکزی همه مخاطرات و تهدیدات دشمنان قرار دارد، گفت:برغم تمامی توطئه‌ها دشمنان ما امروز در تمامی صحنه‌ها شکست خورده و مستأصل هستند و برابر دشمنان دست برتر را داریم.
- بنا بر اعلام سپاه نیوز؛ گردهمایی فرماندهان و پیشکسوتان جهاد و شهادت باحضور فرماندهان ادوار سپاه و جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان این نهاد انقلابی، در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این نشست صمیمی با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار، از پیشکسوتان سال‌های باشکوه دفاع مقدس به عنوان منادیان عزت، همنشینان شهدا، مجاهدان ایثارگر و شجاع و معماران تاریخ پرافتخار این سرزمین یاد کرد و گفت: حماسه آفرینی‌های سال‌های دفاع مقدس نه تنها محدود به آن دوران، بلکه ماندگار و درس آموز برای آیندگان در تمامی ادوار تاریخ است.

وی با بیان اینکه جهاد زیباترین عمل صالح است و هیچگاه فراموش نخواهد شد گفت: با مشاهده وضعیت ناامنی‌های منطقه و جهان امروز آحاد ملت ایران با هر نوع تفکر و گرایشی، با زیباترین و دلنشین‌ترین تعابیر از حماسه‌های فرزندان نسل دوران دفاع مقدس یاد کرده و آنان را می‌ستایند.

سرلشکر سلامی در ادامه خطاب به فرماند هان و پیشکسوتان سپاه اظهار کرد: اگر امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان شجره‌ای طیبه و تناور می‌درخشد، توسط شما عزیزان تکوین یافته و مرهون مجاهدت‌های طلایه داران ایثار و جهاد است و به فضل الهی امروز در مرحله تکامل این بنای عظیم هستیم.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز در میدان مرکزی همه مخاطرات و تهدیدات دشمنان قرار دارد و هیچ ظرفیتی از دشمن برابرانقلاب اسلامی بیکار نیست، گفت: حتی به نظر می‌رسد رخداد‌ها و تحولات اخیر اروپا، ایران را از اولویت خارج نکرده است و دشمن از تمام مسیر‌ها و جهات اعم از تحریم اقتصادی، ارعاب نظامی، عملیات روانی، جنگ اطلاعاتی و عملیات برای قطع نفوذ منطقه‌ای، به میدان آمده است تا امتداد این تهدیدات را به آسیب‌های درونی متصل کند، اما سپاه محکم و استوار برابر توطئه‌ها و خباثت‌های دشمنان ایستاده است.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه امروز دشمن در جبهه‌ای وسیع و در فواصل دور درگیر است، اظهارکرد: دشمنان سردار عزیز ما حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند تا به گمان باطل خود قائمه مقاومت را بیاندازند، اما جوشش خون حاج قاسم بسیاری از ظرفیت‌ها و صحنه‌ها را فعال‌تر کرد و دشمنان ما امروز در تمامی صحنه‌ها شکست خورده و مستأصل هستند.

سرلشکر سلامی مقاومت را تنها راه عزت و سعادت دانست و با بیان اینکه امروز برابر دشمنان دست برتر را داریم، گفت: دستاورد‌های شکوهمند امروز ما ثمره تبعیت از رهبری و همراهی و همدلی مردم است؛ ما هیچگاه مردم را تنها نمیگذاریم و به عنوان خادمان ملت، در تمامی شرایط کنار آن‌ها خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده، ولی فقیه در سپاه نیز در این مراسم با بیان اینکه سپاه همواره خار چشم دشمنان بوده است گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) دلیل حمله دشمنان به سپاه کارآمدی و اثرگذاری این نهاد انقلابی و مردمی است و امروز برای توسعه و گسترش این فرهنگ عاشورایی همراهی و کمک پیشکسوتان جهاد و شهادت بسیار موثر خواهد بود.

نماینده، ولی فقیه در سپاه همچنین خاطرنشان کرد: امروز نظام ولایی ما به برکت برخورداری از، ولی فقیه آگاه و دوراندیش، ملت و امتی بصیر و قهرمان و نیرو‌های مسلح مقتدر و شجاع، مسیر اعتلا و پیشرفت را با اقتدار طی می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی با تاکید بر اینکه امت ولایت‌مدار شکست‌ناپذیر است گفت:تمامی توفیقات ارزشمندی که امروز نظام اسلامی ما از آن برخوردار است به برکت پیوند عمیق امت و ولایت حاصل شده است.

همچنین در این مراسم دکتر محسن رضایی فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس پاسداری از انقلاب اسلامی را افتخاری بزرگ دانست و با بیان اینکه خداوند متعال را شاکریم که در زمره سربازان ولایت قرار گرفتیم از سپاه و بسیج به عنوان ظرفیت‌های مهم و تعیین‌کننده نظام اسلامی برای پیشرفت و رفع مشکلات مردم نام برد.

سرلشکر سید یحیی صفوی فرمانده اسبق سپاه هم در این مراسم با اشاره به تاثیرگذاری حوادث بزرگ بین المللی در جغرافیایی فراتر از نقطه وقوع و ضرورت هوشمندی در مواجهه با آن‌ها تصریح کرد: ما و جبهه مقاومت باید راهبرد دشمنان جهانی مانند رژیم مافیایی و بحران ساز آمریکا و دشمنان منطقه‌ای مانند صهیونیست‌ها و هم پیمانان آن را به ویژه در حوزه جنگ‌های نیابتی، اقتصادی و فرهنگی در آینده را به خوبی بشناسیم و با رصد رویداد‌ها و روند‌ها، راهبرد آنان را درست تشخیص بدهیم و در یک اجماع و فهم مشترک در سطوح راهبردی، به مقابله مناسب و موفق با آن‌ها بپردازیم.

سرلشکر جعفری فرمانده سابق سپاه نیز در سخنانی نقش مردم را در تمامی صحنه‌های اساسی فراروی انقلاب تعیین کننده برشمرد و اظهار کرد: همان گونه که در دوران دفاع مقدس حضور و نقش آفرینی مردم جنگ تحمیلی را به دورانی سراسر شکوه و افتخار مبدل کرد؛ در گام دوم انقلاب اسلامی نیز حضور و همراهی مردم می‌تواند ایفاگر نقش تعیین کننده و مهم باشد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *