نماینده مجلس: جهش خوبی در حوزه تقویت دیپلماسی اقتصادی داریم

18:30 - 01 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۱۹۷۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه یک جهش خوبی را در بحث تقویت دیپلماسی اقتصادی داشتیم، گفت: واردات و صادرات ما نشان می‌دهد که ما رو به رشد بوده‌ایم و دیپلماسی موثرتری را مدنظر قرار داده‌ایم با این حال تا آنچه که مطلوب یک دیپلماسی اقتصادی است هنوز فاصله زیادی داریم.
احمد راستینه در گفت‌وگو با میزان، در ارزیابی خود از اقدامات دولت در زمینه دیپلماسی اقتصادی اظهار داشت: دیپلماسی اقتصادی با شکل‌گیری دولت جدید تقویت شد.

وی تاکید کرد: رویکرد رئیس جمهور در ارتقاء روابط با همسایگان و استفاده از ظرفیت‌های خوب کشور‌های همسایه آغاز خوبی بود برای تقویت دیپلماسی اقتصادی کشورمان مخصوصاً اینکه وزیر محترم امور خارجه با پیش‌بینی یک ساز و کار جدیدی در قالب رایزن‌های اقتصادی، تلاش کرد تا این روابط اقتصادی را در بین همسایگان توسعه دهد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین در راستای رویکرد وزارت امور خارجه تفاهم نامه خوبی بین این وزارتخانه با وزارت صنعت و معدن شکل گرفت که اگر این موارد به سمت اجرایی شدن حرکت کند، شاهد اقدامات موثری در این بخش خواهیم بود.

راستینه عضویت ایران در سازمان شانگ‌های را یکی دیگر از اقدامات موثر در راستای دیپلماسی اقتصادی دولت قلمداد کرد و گفت: به واسطه این رویکرد، دیپلماسی اقتصادی کشور حرکت خوبی را آغاز کرد. همچنین روابط تجاری و اقتصادی، با سفر رئیس جمهور به کشور‌های مختلف همسایه آغاز شده که می‌تواند راهگشا باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: بنده فکر می‌کنم در سه و چهار ماه انتهای سال گذشته یک جهش خوبی را در بحث تقویت دیپلماسی اقتصادی داشتیم. لذا واردات و صادرات ما نشان می‌دهد که ما رو به رشد بوده‌ایم و دیپلماسی موثرتری را مدنظر قرار داده‌ایم با این حال تا آنچه که مطلوب یک دیپلماسی اقتصادی است هنوز فاصله زیادی داریم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *