۹۵ درصد اسناد کاداستری اراضی منابع طبیعی استان آذربایجان غربی صادر شد

11:25 - 19 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۹۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: برای بیشتر از ۹۵ درصد منابع طبیعی سند جامع حدنگار ثبت شده که در کشور از این حیث استان حائز رتبه اول شده است.

_ ناصر عتباتی در جلسه اتخاذ تدابیر لازم جهت عملیاتی کردن قانون حدنگار در ارضی کشاورزی استان آذربایجان غربی که با حضور مدیران کل ادارات مرتبط برگزار شد، بیان کرد: اجرای طرح حدنگار در تثبیت مالکیت‌ها بسیار موثر است و از هر گونه تجاوز و تعدی به منابع طبیعی و ملی جلوگیری می‌کند.

وی افزود، ۸۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان است که باید حدنگاری و تعیین تکلیف شود در منابع طبیعی به خوبی عمل شده و برای بیشتر از ۹۵ درصد منابع طبیعی سند جامع حدنگار ثبت شده که در کشور از این حیث استان حائز رتبه اول شده است.

عتباتی ادامه داد: باید تلاش شود در بحث عرصه‌های کشاورزی استان هم سند جامع حدنگار به نحو مطلوب اجرایی شود و برای نیل به این منظور باید برنامه ریزی با همکاری و همراهی همه عزیزان انجام شود.

رئیس شورای قضایی استان تصریح کرد تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی باعث کاهش بخش قابل توجهی از ورود پرونده‌ها به دادگستری خواهد شد و همچنین از بروز مشکلات قضایی برای کشاورزان و مردم جلوگیری خواهد کرد.

مجیدی دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان، جوان کیا مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان، کرامتی مدیر کل جهاد کشاوورزی استان هم از دیگر سخنرانان این جلسه بودند و برخی کارشناسان حوزه ثبت و جهاد کشاورزی هم به ارائه گزارش‌های تخصصی در خصوص موضوع جلسه پرداختند و پس از تبادل نظر و بررسی موضوع مصوباتی به تصویب اعضاء رسید که از مهمترین آن‌ها طرح موارد مربوط به ثبت اراضی کشاورزی در کمیسیون رفع تداخل با حجم و سرعت بیشتر برای حصول نتایج مطلوب بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *