دادستان همدان: تشکیل بانک اطلاعاتی مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار یک ضرورت است

9:42 - 19 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۹۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان همدان تشکیل بانک اطلاعاتی مجرمان حرفه‌ای، سابقه دار و خطرناک را یک ضرورت دانست و گفت: با بهره مندی از بانک اطلاعاتی احصاء شده؛ امکان مناسبتر پایش، برخورد سریع و به هنگام نیرو‌های امنیتی و انتظامی با مجرمان فراهم می‌شود.

-حسن خانجانی موقر در ستاد استانی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، بیان کرد: ایجاد آرامش و امنیت اجتماعی در جامعه امر مهمی است که باید از سوی نهاد‌ها و دستگاه‌های متولی به جد پیگیری شود.

وی با تأکید بر ایجاد و ضرورت تشکیل بانک اطلاعات مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک، اظهار کرد: یکی از راه‌های کنترل، پایش و نظارت بر مجرمان سابقه دار که به واسطه مرخصی، رأی باز یا رأی کار از زندان خارج می‌شوند، حضور نماینده‌ای از نیروی انتظامی در زندان برای رصد ورود و خروج آنان و در روز‌های مرخصیشان است.

دادستان همدان افزود: اگر تعداد و نوع رفتار و عملکرد اراذل، اوباش و مجرومان خطرناک به طور کامل شناسایی شود و آنان نیز خود را در ساعت و روز‌های مشخصی به نماینده نیروی انتظامی در زندان معرفی کنند، نظارت برای جلوگیری از سرقت و تخلفات احتمالی بعدیشان بهتر انجام می‌شود.

خانجانی موقر با بیان اینکه باید با تعامل و همکاری تعریف مجرمان حرفه‌ای در مراجع و دستگاه‌های متولی که گاهاً متفاوت عنوان می‌شود از بین برود، تصریح کرد: بدین ترتیب هم آمار بدون نقص خواهد بود و هم اطلاعات مجرمان سابقه دار، حرفه‌ای و خطرناک به سهولت در دسترس قرار دارد و مجرمان نیز هر لحظه سایه نظارتی را بر سر خود احساس می‌کنند.

وی ادامه داد: با بهره مندی از بانک اطلاعاتی احصاء شده؛ امکان مناسبتر پایش، برخورد سریع و به هنگام نیرو‌های امنیتی و انتظامی با مجرمان فراهم می‌شود.

کنترل و نظارت بر اراذل و اوباش، زمینه ساز استقرار امنیت در جامعه می‌شود

همچنین در این جلسه قائم مقام رئیس کل دادگستری استان همدان، با اشاره به اینکه ایجاد آرامش و امنیت اجتماعی وظیفه تک تک ما است، گفت: یکی از موارد ایجاد امنیت، همین کنترل مجرمانی است که احتمال لغزش مجددشان وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین پیرمحمد احمدوند اظهار کرد: امیدواریم دادستان استان به عنوان دبیر استانی ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار مطابق با برنامه ریزی و پیشنهادی که دارند، با شناسایی مجرمان در هر رده سابقه دار، حرفه‌ای و خطرناک، بانک اطلاعاتی مربوطه را به روز داشته باشند، تا هر مجرمی که وارد زندان می‌شود بلافاصله سوابق او نیز استخراج شود.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: رصد و مراقبت از اوضاع و احوال اراذل و اوباش برای جلوگیری از وقوع جرم به ویژه هنگام مرخصی آنان از زندان، برای استقرار و استمرار امنیت و آرامش جامعه اهمیت بسیار دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *