رئیس کل دادگستری مازنداران: باید از تمام ظرفیت‌ها در راستای حفاظت از اراضی ملی استفاده شود

9:21 - 19 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۹۳۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
به مناسبت هفته منابع طبیعی رئیس کل دادگستری مازندران وجمعی ازمسئولان قضایی وقضات با مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان دیدار ودر این نشست رئیس کل دادگستری استان براهمیت تعامل سازنده نهادها، آموزش همگانی حفظ انفال وپیشگیری ازتصرف اراضی ومنابع طبیعی تاکیدکرد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در دیدار با مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ضمن عرض تبریک بمناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری به مدیر کل منابع طبیعی از زحمات وخدمات وی، پرسنل یگان حافظت وهمکاران تقدیر وتشکرکرد و گفت: حراست از میراث طبیعی وظیفه‌ای همگانی است این میراث طبیعی از نسل گذشته به نسل امروز و از نسل امروز به آیندگان سپرده می‌شود وباید ازطریق فرهنگ سازی وترویج فرهنگ حفظ انفال ومنابع طبیعی ازاین میراث ارزشمند محافظت کنیم.

رئیس کل دادگستری مازنداران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درروز درخت کاری، نقش آموزش همگانی دراین زمینه را بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: باید ازهمه ظرفیت‌های رسانه ملی، فضای مجازی وتشکیلات مردمی برای گسترش فرهنگ حفظ و پاسداری از طبیعت به نحو مطلوبی استفاده کرد به طوری که هرمازندرانی یک همیار طبیعت شود و تک تک مسافرانی که به این استان سفر می کنند نسبت به حفظ جنگل، مرتع وهمه نعمت‌های طبیعی احساس مسئولیت کنند.

وی همچنین دربخش دیگری ازسخنانش گفت: در راستای حفظ اراضی ملی ومنابع طبیعی، اجرای و بهنگام احکام دادگاه باید مورد توجه قرارگیرد و از همه ظرفیت‌های سازمان‌های مرتبط در راستای اجرای به موقع احکام قضایی استفاده شود.

وی تصریح کرد: ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، محیط زیست و شهرداری‌ها قبل از هرگونه تصرف اراضی ملی و ساخت و ساز غیر مجاز اقدامات لازم را انجام دهند و از همه امکاناتی که دارند درجهت تقویت پیشگیری استفاده کنند چه پیشگیری‌های وضعی وچه پیشگیری‌های اجتماعی وفرهنگی و از نقش مردم وتشکیلات مردم نهاد کمال استفاده را داشته باشند تا نیاز به تشکیل پرونده قضایی نباشد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین بابیان اینکه همه مردم و دستگاه‌های اجرایی برای صیانت از این منابع خدادادی مسوولیت دارند بر تعامل سازنده و همگرایی وهم افزایی مابین ادارات جهادکشاورزی، منابع طبیعی، اوقاف ونهاد‌های مرتبط تاکید کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی و اراضی ملی استان در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد و اجازه نمی‌دهیم که افراد سودجو ومنفعت طلب بدون دغدغه و ترس اقدام به تصرف اراضی ملی کنند.

شابان ذکر است درپایان این نشست صمیمانه، ازتعدادی از روسای حوزه‌های قضایی وقضات نمونه درحفظ منابع طبیعی تقدیر شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *