توضیحات فدراسیون فوتبال در خصوص سامانه VAR

14:32 - 18 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۸۰۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
بر اساس موضوعات مطرح شده در ارتباط با راه اندازی سامانه VAR طی روز‌های اخیر لازم است مواردی در این مورد به استحضار اهالی فوتبال و عموم علاقمندان به این موضوع رسانده شود.

- بر اساس گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، راه اندازی این سامانه بر اساس استاندارد‌ها و قوانین فدراسیون جهانی فوتبال تنها با تایید فیفا و با هماهنگى فدراسیون فوتبال ایران جهت پیاده سازى در مسابقات صورت می‌گیرد، لذا انجام هرگونه تست هاى فنى و آزمایشى آنلاین و یا آفلاین تنها با اعلام و کسب تاییدیه از فدراسیون جهانى فوتبال توسط فدراسیون فوتبال ایران امکان پذیر بوده و بر همین اساس مسئولیت پیامد‌ها و تبعات قانونی اقداماتی که خارج از این چارچوب انجام شود متوجه عاملان اینگونه فعالیت‌های غیر حرفه‌ای خواهد بود.

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران فرآیند پیاده سازى سیستم کمک داور ویدیویى در مسابقات ملی و باشگاهی را از ابتدا تحت نظر فدراسیون جهانى و بر اساس پروتکل هاى فنى و اجرایى ابلاغى فیفا دنبال کرده است.

بدیهى است کمیته انضباطى فدراسیون فوتبال نیز بر مبنای قواعد و قوانین موجود نسبت به اقدامات اخیر تصمیم گیرى هاى لازم را انجام خواهد داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *