سند حفاظت از ۷۸ هزار هکتار از مراتع طبیعی به یکی از اهالی روستا‌ی صحنه کرمانشاه اهدا شد

13:21 - 18 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۷۷۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
برای اولین بار در کشور سند حفاظت از ۷۸ هزار هکتار از مراتع شهرستان صحنه به نمایندگی از مردم آن منطقه به یکی از اهالی اهدا شد.
 - رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در دیدار با مدیر کل منابع طبیعی استان کرمانشاه  ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته منابع طبیعی، با اشاره به اهمیت منابع طبیعی گفت: مردم باید ارزش این منابع خدادادی را درک کنند و در حفاظت و صیانت از آن کوشا باشند.
 
توسلی زاده با اشاره به اینکه حفظ منابع ملی و طبیعی نیازمند آگاهی و شناخت عمومی مردم است، افزود: لازم است در موضوع شناخت و آموزش عمومی منابع طبیعی به گونه‌ای فرهنگسازی شود که نقش این منابع در زندگی مردم و توسعه عمومی تبیین شود.
 
وی ادامه داد:به دنبال این هستیم تا با همکاری اداره کل منابع طبیعی و معاونت پیشگیری دادگستری استان، طرحی پیشگیرانه را در راستای حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها تدوین کنیم.
 
در این مراسم سند حفاظت از ۷۸ هزار هکتار از مراتع شهرستان صحنه به نمایندگی از مردم آن منطقه به یکی از اهالی آنجا اهدا شد که برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است و هدف از انجام این اقدام، حفاظت کامل از این مراتع و استفاده قانونی از آن توسط مردم آن منطقه است.
 
گفتنی است از مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از منابع طبیعی استان، حدود یک میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار یعنی حدود ۹۶ درصد آن تثبیت شده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *