رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: در حفاظت از منابع طبیعی تثیبت مالکیت‌ها بسیار کمک کننده و پیشگیرانه است

12:59 - 18 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۷۵۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در حفاظت از منابع طبیعی، تثیبت مالکیت‌ها بسیار کمک کننده و پیشگیرانه است، همچنین نظارت بر مجوز‌هایی که صادر می‌شود نیز اهمیت زیادی دارد و طرح‌هایی که مجوز می‌گیرند باید مراقبت شود تا بر اساس قانون و مجوز صادره پیش بروند.

_ ناصر عتباتی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان آذربایجان غربی، با تبریک اعیاد شعبانیه و هفته منابع طبیعی بیان کرد: ثروت‌های ملی و منابع طبیعی، سرمایه‌های خدادی هستند که همگی امانتدار آن هستیم، باید پاسخگوی آیندگان باشیم و امانتی را که به ماسپرده شده است را به دست آن‌ها برسانیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: سیاست ابلاغی دستگاه قضایی استان بر این است که در صیانت و مراقبت از انفال و منابع ملی به بهترین شکل ممکن مراقبت شود و بر حمایت‌های دستگاه قضایی هم حساب ویژه کنند.

عتباتی تاکید کرد: حفظ اراضی کشاورزی از امورمهم استقلال کشور است و باید قدر منابع آبی استان را بدانیم و در استفاده از آن صرفه جویی کنیم و با تغییر نحوه آبیاری‌ها از سنتی به مکانیزه گامی بلند در این راستا برداریم.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: در حفاظت از منابع طبیعی، تثیبت مالکیت‌ها بسیار کمک کننده و پیشگیرانه است، همچنین نظارت بر مجوز‌هایی که صادر می‌شود نیز اهمیت زیادی دارد و طرح‌هایی که مجوز می‌گیرند باید مراقبت شود تا بر اساس قانون و مجوز صادره پیش بروند.

عتباتی به کمیسیون رفع تداخل هم اشاره و گفت، باید بیشتر اختلافات در این کمیسیون حل و فصل شود و اراضی زراعی در این کمیسیون تعیین تکلیف شوند.

وی در پایان با اشاره به تعطیلات عید نوروز تاکید کرد: نباید در ایام تعطیلی عید نوروز از نظارت‌ها غافل شد و باید شرایط سوء استفاده در این ایام را به حداقل رساند.

در ادامه جلسه دادستان مرکز استان گفت: نباید اجازه دهیم در حوزه منابع طبیعی و ملی تخلفاتی انجام شود و باید تلاش کنیم به موقع پیشگیری کنیم و این امر نیازمند همراهی مدیران است، راهبرد اساسی دستگاه قضایی نیز پیشگیری است و زمینه ساز این راهبرد اصولی فراهم کردن زیرساخت‌های لازم توسط مدیران می‌باشد.

مجیدی افزود: یگان‌های حفاظتی منابع طبیعی نیازمند تجهیز و تکمیل هستند تا بتوانند در گشت زنی‌های خود موفق عمل کنند.

مجیدی در پایان تاکید کرد: کیسیون رفع تداخلات بستری برای صدور اسناد کشاورزی است که باید با هوشمندی و دقت در این حوزه عمل کرد.

در ادامه جلسه هر یک از اعضای جلسه فراخور دستورات جلسه مطالبی را بیان و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد از جمله این مصوبات ۱- حضور دادستان‌های حوزه‌های قضایی به عنوان عضو پیگیر حقوق عامه در کمیسون‌های رفع تداخلات و نظارت بر تصمیمات این کمیسون‌ها ۲- برخورد لازم قضایی در خصوص ترک فعل مدیران در انجام وظایف قانونی خود ۳- حضور کشیک‌های نوروزی ادارات متولی در حوزه حفظ حقوق بیت المال در محل‌های پر خطر که امکان تصرف در آن‌ها وجود دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *