تماس ۷۰۰ تا هزار و ۲۰۰ مزاحم تلفنی در روز با اورژانس تهران / زمان رسیدن به مصدوم در شهر تهران ۱۴ تا ۱۷ دقیقه است

11:03 - 18 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۷۱۲
رییس اورژانس تهران به بیان توضیحاتی در خصوص فعالیت این سازمان در سال ۱۴۰۰ پرداخت.

- یحیی صالح طبری رئیس اورژانس تهران در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان اورژانس برگزار شد گفت:در سال گذشته تعداد انتقال بیماران و مصدومان به بیمارستان ۱۲درصد و ماموریت های موتورلانس در حدود ۲ درصد افزایش پیدا کرده است و تا اسفند ماه بیش از یک میلیون ماموریت در تهران انجام شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه متاسفانه مزاحمت‌های تلفنی در تهران وجود دارد روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد یعنی روزانه ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس تهران داریم، ادامه داد: کد بیماران مغزی در حدود ۲۸ درصد در سال جاری افزایش داشته و مسمومیت با گاز منوکسید کربن در حدود ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است.
 
رییس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه بیش از دو میلیون تماس با اورژانس تهران گرفته شده و بین ۲۳ تا ۲۵ درصد کل ماموریت های کشور مربوط به تهران است، توضیح داد: متاسفانه دچار کمبود نیروی انسانی هستیم و شرایط کاری در تهران سخت است و از افرادی که در رشته های بیهوشی و پرستاری و فوریت های پزشکی درخواست همکاری داریم.

صالح طبری با بیان اینکه ماموریت های امداد هوایی نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته و در حوادث ترافیکی نیز شش درصد رشد داشته ایم، افزود: بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مردم توسط تیم اورژانس تهران در برابر کرونا واکسینه شده اند و روزانه هزار ماموریت ویژه بیماران کرونایی در تهران انجام شده است.

رئیس اورژانس تهران متذکر شد: در حوزه چهارشنبه سوری و در شهر تهران ۱۱ ماموریت تا به امروز انجام شده است. اورژانس تهران در مراکز آموزشی و تجمعی در آماده باش کامل قرار دارد و نیروهای ستادی تا پایان ۱۸ فروردین ماه این آمادگی برقرار است. 

وی عنوان کرد: ماموریت های اورژانس بین ۱۵ تا ۲۰ درصد در موج امیکرون افزایش پیدا کرده است. در حوزه اورژانس جهت پوشش نقاط با شهرداری جلسات متعددی برگزارشده است ما در چند ایستگاه مترو مستقر هستیم و در حوزه
دستگاه های آمبولانس در میدانی های پر خطر مستقر و از هفته آینده در نقاط پر تردد نیروهای اورژانس استقرار پیدا می کنند.

صالح طبری با اشاره به اینکه اورژانس تهران ۵ شهید مدافع سلامت در دوران کرونا تقدیم کرده است، اعلام کرد: که برای رفع کمبود نیروی انسانی بهتر است با توجه به هزینه های خاص تهران باید از نیروی بومی استفاده کنیم. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *