رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعتراضات تند دبیر به هیئت اجرایی/ زمان انتخابات کمیته ملی المپیک مشخص شد

15:51 - 17 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۵۶۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
مجمع کمیته ملی المپیک از ساعت ۱۵ امروز (سه‌شنبه) با حضور وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک و اعضای مجمع آغاز شد.

- چهل و نهمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک از ساعت ۱۵ امروز (سه‌شنبه) با حضور وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک و اعضای مجمع برگزار شد. در ادامه گزارش کامل این مجمع را می‌خوانید:

*در حالی که قرار بود مجمع کمیته ملی المپیک ساعت ۱۵ آغاز شود، اما اعضای مجمع هنوز در سالن استاد فارسی حضور پیدا نکرده‌اند و مشغول پذیرایی از خودشان هستند.

*حمید سجادی و رضا صالحی امیری پیش از آغاز مجمع بادهمه اعضای مجمع خوش و بش کردند.

* صالحی امیری برای دقایقی با علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی به گفتگو پرداخت.

*مجمع کمیته ملی المپیک با ۲۱ دقیقه تاخیر آغاز شد.

*۲۰ دقیقه از مجمع گذشته بود که محمد پولادگر وارد سالن فارسی شد.

*میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال در مجمع کمیته ملی المپیک شرکت نکرده است.

*رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در ابتدای مجمع به ارائه گزارشی از عملکرد این کمیته در یک سال اخیر پرداخت.

*صالحی امیری خاطرنشان کرد: ما از همه کسانی که دل در گرو پیشرفت ورزش کشور دارند قدردانی می‌کنم. ساختار ورزش کشور نیازمند بازنگری دارد، چرا که ایرادات زیاد دارد. باید باور کنیم بیشتر از بودجه به شرافت نیاز داریم. در این ۴ سال تلاش کردم از مسیر صداقت خارج نشوم. منافع و مصالح ملی را در تصمیماتم مبنا قرار دادم. با نگاه دستوری هیچ مدیری به جابی نمی‌رسد.

*در حالی که هادی ساعی و حمیده عباسعلی در مجمع غایب هستند طاهریان که دبیر مجمع است عنوان کرد این ۲ از طریق وبینار در مجمع حضور دارند.

*علیرضا دبیر اصرار به صحبت دارد که طاهریان به رئیس فدراسیون کشتی گفت که زمان برای وی محفوظ است.

*در ادامه مدیرمالی کمیته ملی المپیک به ارائه گزارش مالی از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ پرداخت.

*پس از پایان ارائه گزارش حسابرس توسط حسابرس مستقل، علیرضا دبیر ایراداتی از این گزارش گرفت.

*بحث بین علیرضا دبیر و حسابرس مستقل کمیته ملی المپیک بالا گرفت و به همین خاطر صالحی امیری از اعضای مجمع خواست صلوات برسند.

*صالحی امیری مجبور شد خودش پاسخ دبیر را بدهد. در ادامه دبیر از مدیریت صالحی امیری تقدیر کرد، اما همچنان روی مواضع خودش تاکید کرد. وی گفت: من دنبال سهم‌خواهی نیستم. من به اعضای هیئت اجرایی نقد دارم. من برای هر سفر کشتی ۷ میلیارد تومان هزینه می‌کنم. اما چرا بودجه فدراسیون کشتی ۴ میلیارد تومان است؟

*صالحی امیری در پاسخ به دبیر گفت: زمانی به کمیته آمدیم که وضعیت اقتصادی کشور خراب بود. در آن زمان بودجه تخصیص کمیته ۳۸ درصد بود، اما الان به ۹۸ درصد رسیده است. من بودجه ۴۸ نیلیاردی را تحویل گرفتم و حالا بودجه ۵۰۰ میلیاردی را تحویل می‌دهم. دبیر حق دارد از میزان بودجه تخصیصی فدراسیون‌ها گله کند. بودجه کل وررش کشور ۱۰۰ میلیون دلار است، در حالی که باید یک میلیارد دلار باشد.

*رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: سعی کردم عدالت را در توزیع بودجه به فدراسیونها رعایت کنم. اولویت اول من کشتی است و ربطی به موضع دبیر علیه من ندارد. بودجه فدراسیون کشتی ۴ میلیارد تومان بود. ۲ میلیارد تومان این بودجه را بیشتر کردیم. در ادامه ۲ و نیم میلیارد تومان بیشتر کردیم و به ۸ و نیم میلیارد تومان رسید.

*بهرام قدیمی، رییس فدراسیون هاکی هم به بودجه دریافتی فدراسیون هاکی اعتراض کرد. قدیمی عنوان کرد که بودجه کمیته ملی المپیک به کمیسیونها داده شد که با واکنش منفی صالحی امیری روبرو شود.

*دبیر باز هم اعتراضات خود را ادامه داد و گفت: وقتی رشته‌های غیرالمپیکی در هیئت اجرایی حضور دارند این اتفاقات هم رخ می‌دهد. من بودجه فدراسیون کشتی را کم نکردم، مجید شایسته بود که می‌خواست روی خادم را کم کند.

*علیپور، عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در پاسخ به دبیر گفت: شما کسی بودی که وقتی در هیئت اجرایی بودی بودجه فدراسیون کشتی را از ۵ میلیارد تومان به ۲ میلیارد رساندید.

*مصطفی شایسته در واکنش به درگیری لفظی دبیر گفت: شما فقط به خودت نگاه نکن. بودجه متفرقه هزینه سازمان سنجش و سالن فارسی و بازسازی سالن‌ها و خوابگاه‌ها شده است. شما قدرت زیادی داری و می‌توانی بودجه بیشتری بگیرید.

*حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان مجمع کمیته ملی را ترک کرد.

*صالحی‌امیری توضیحاتی درباره بازنویسی اساسنامه کمیته ملی المپیک و آیین‌نامه انتخابات کمیته داد و ار اعضای مجمع خواست به آیین‌نامه انتخاباتها رای مثبت بدهند. وی گفت قطعا انتخابات کمیته زودتر از خرداد نخواهد شد و زودتر امکان‌پذیر نیست. برخی دوستان گفتند که انتخابات کمیته بعد از بازیهای آسیایی باشد.

*اورسجی، رئیس فدراسیون کبدی گفت: من به نمایندگی از جامعه کبدی از شما تقدیر می‌کنم. شما باسواد هستید و تغییرات زیادی در ورزش انجام دادید. از اعضای مجمع می‌خواهم که ایستاده صالحی امیری را تشویق کنند.

*آرش میراسماعیلی در صحبت‌های خود به حمایت از دبیر پرداخت و گفت که دبیر دلسوز فدراسیونش است. میراسماعیلی از صالحی امیری خواست رای‌گیری برای تایید آیین‌نامه انتخابات به صورت مخفیانه و مکتوب باشد.

*دبیر باز هم به هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک حمله لفظی کرد که با واکنش علیپور و باقرزاده روبرو شد.

*آیین‌نامه انتخابات کمیته ملی المپیک تصویب شد.

*مجمع کمیته ملی المپیک تصویب کرد انتخابات این کمیته در مهرماه برگزار شود.

*دبیر در اواخر مجمع، جلسه را ترک کرد و خطاب به صالحی امیری گفت هیچ قولی بابت مدال نخواهد داد. 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *