سردار جعفرآبادی: سلسه‌ای از ماهواره‌های نور را در مدار قرار می‌دهیم

14:45 - 17 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۵۳۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه گفت: سلسه‌ای از ماهواره‌های نور را در مدار در سالیان آتی خواهیم داشت، ما هم در گام اول دنبال این هستیم ماهواره‌های متعدد در حوزه کشوری و دفاعی و دولتی در مدار لئو قرار دهیم.
- سردار علی جعفرآبادی در گفت‌وگویی تلویزیونی، با اشاره به پرتاب ماهواره نور ۲، گفت: ماهواره نور ۲ و ماهواره‌بر قاصد کاملاً ایرانی بود، گرچه تجمیع آن در سازمان‌های تحقیقاتی سپاه رقم خورده بود، همه ارکان‌های فضایی، دفاعی، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها، هر کدام به نحوی در به نتیجه رسیدن این پروژه دخیل بودند.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه ماهواره نور ۲ ارتقاء یافته ماهواره نور یک است و از ساختاری به روز برخوردار است، ادامه داد: مأموریت تعریف شده برای آن سرکشی و شناسایی است و اطلاعات بدست آمده ازآن می‌تواند استفاده‌های متعددی داشته باشد، علاوه بر شناسایی اهداف پدیده‌های محیطی و حوادث غیر مترقبه‌ می‌تواند در مقیاس بزرگ و ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری با دید وسیعی اهداف رصد شوند.

جعفرآبادی تأکید کرد: ماهواره نور ۱، اردیبهشت سال ۹۹ پرتاب شد و اولین ماهواره فضایی سپاه هنوز بعد از دوسال که از زمان پرتاب آن می‌گذرد فعال است، بیش از ۱۰ هزار بار به دور کره زمین چرخیده و ارتفاع از ۴۳۰ کیلومتر به ۳۵۰ کیلومتر رسیده است. پیش بینی می‌کنیم تا کمتر از یک سال آینده در مدار باقی بماند، یک آزمایشگاه عالی فضایی برای متخصصین داخلی بوده است تا از دستاورد‌های آن استفاده کردند و تجربیات آن در ماهواره نور ۲ بکار گرفته شده است.

وی با اشاره به ماهواره‌بر قاصد، اضافه کرد: این محصول دارای فناوری بسیار جدید است و در مقالات روز دنیا به موضوعات پرداخته می‌شود، دانش هدایت و کنتر مبتنی بر لبه دانش‌های امروزی از ویژگی این ماهواره‌بر است.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: ان‌شاءالله به فضل الهی سلسه‌ای از ماهواره‌های نور را در مدار در سالیان آتی خواهیم داشت، ما هم در گام اول دنبال این هستیم ماهواره‌های متعدد در حوزه کشوری و دفاعی و دولتی در مدار لئو قرار دهیم و به سمت مدار ۳۶ هزار کیلومتر که مورد تأکید فرمانده معظم کل قواست حرکت کنیم و در تثبیت مدار لئو بخشی از الزامات رسیدن به این مدار را طی خواهیم کرد.
 

برچسب ها: سپاه پهپاد موشک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *