رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هرمزگان در اجرای طرح کاداستر اراضی ملی در سطح کشور پیشتاز است

14:57 - 17 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۵۲۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: استان هرمزگان در بحث اخذ کاداستر اراضی ملی در سطح کشور پشتاز است.
 - مجتبی قهرمانی در مراسم بزرگداشت روز قانون و منابع طبیعی گفت: دستگاه قضایی در بعد حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی رسالت مهمی دارد تا جایی که دبیرخانه و شورای حفظ حقوق بیت المال در دادگستری استان تشکیل شده که کارش مرتبط با منابع طبیعی و اراضی ملی است.
 
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افزود: در این راستا کار‌های خوبی در استان انجام شده، در راستای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگی برای اراضی ملی هرمزگان در سطح کشور بهترین وضعیت را دارد و اکثر قریب به اتفاق اراضی ملی اسناد کاداستر صادر شده و این بحث در حفاظت از اراضی ملی مهم است و جنبه پیشگیرانه دارد.
 
وی تأکید کرد: ما با استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های ماهواره‌ای سامانه سپاس را راه اندازی کردیم که این سامانه تغییرات اراضی ملی را به صورت دوره‌ای صادر و اسکن می‌کند و از این حیث گام‌های خوبی می‌توانیم در صیانت از انفال بر داریم.
 
دادستان بندرعباس نیز در جریان این مراسم اظهار کرد: تمام نیرو‌ها برای مبارزه با سودجویان انفال در ایام نوروز بسیج شده اند .
 
احمدی منش با تبریک آغاز هفته منابع طبیعی به فعالین حوزه منابع طبیعی گفت: هماهنگی‌های لازم برای صیانت از انفال و اراضی ملی که متاسفانه مورد دست درازی سودجویان در ایام نوروز قرار می‌گیرد آغاز شده و این پیگیری و حفاظت شدت بیشتری پیدا می‌کند با بسیج تمام نیرو‌های محافظتی دراین ایام به بهترین نحو از انفال مراقبت و صیانت می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان نیز در این مراسم با تشکر از رئیس کل دادگستری، دادستان و تمام قضات که درامر صیانت از انفال همراه منابع طبیعی هستند گفت: در بحث حفاظت احیا و توسعه وبهره برداری بهینه از انفال از دستگاه قضایی به جهت همراهی و کمک در این امر مهم تقدیر می‌کنیم.
 
موسوی افزود: هفته منابع طبیعی دراستان با پویش درختکاری هر شهید یک هزار نهال و هر ایرانی یک نهال شروع شده و با کمک جوامع محلی یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید و درعرصه‌های طبیعی کشت شده است. 
 
وی تأکید کرد: ۱۰۰ هزار اصله نهال حرا تولید شده درهفت شهرستان ساحلی کشت شده و ۳۰ هزار اصله هم درهفته منابع طبیعی کشت می‌شود.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک دادگستری هرمزگان در صیانت از انفال اقدامات خوبی انجام دهیم جا دارد از کمک‌ها و حمایت‌های رئیس کل دادگستری استان هرمزگان که دراجرای طرح کاداستر استان و سواحل کمک کردند تشکر کنیم، همچنین ۱۰۰ درصد اسناد کاداستر سواحل مکران انجام شده تا بتوانیم حفاظت را به خوبی انجام دهیم از تمام کسانی که با حفاظت از انفال در صیانت از منابع طبیعی کمک می‌کنند تقدیر کنم.
انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *