یافته‌هایی درباره گور‌های دسته جمعی در کانادا و عدم پاسخگویی اتاوا

3:15 - 18 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۵۰۲
کشف گور‌های دسته جمعی در مدارس بومیان کانادایی، موج انتقاد‌ها را علیه دولت کانادا به همراه داشته است.

- اخیرا جامعه بومیان استان «آلبرتا» در کانادا، گزارش داد که در پی جست وجو برای کشف گور‌های دسته جمعی بومیان، ۱۶۹ گور را در محل یک مدرسه شبانه روزی کودکان بومی کشف کرده است.

به گزارش «menafn»، کشف این گور‌ها به تعداد فزاینده‌ای از یافته‌های وحشتناکی که سال ۲۰۲۱ کانادا را شوکه کرد، افزوده شد.

به تازگی جامعه بومیان استان آلبرتا در وبسایت خود نتیجه یک جست وجوی شش روزه را منتشر کرد؛ این مدرسه شبانه روزی که با نام «مدرسه مبلغان سنت برنارد» نیز شناخته می‌شود در سال ۱۸۹۴ افتتاخ شده و تا سال ۱۹۶۱ نیز فعالیت داشته است.

مؤسسه باستان شناسی در دانشگاه «آلبرتا»، که این تحقیقات را هدایت می‌کرد، می‌گوید «این آغاز راه طولانی برای یافتن پاسخ به چیزی است که برای کودکانی که هرگز از مدرسه شبانه روزی سنت برنارد به خانه خود بازنگشتند، رخ داده است.»

این مؤسسه تاکید می‌کند «بقایایی از نبود عدالت و مسئولیت در قبال آنچه رخ داده وجود دارد؛ کار بیشتری برای یافتن این پاسخ‌ها باید انجام شود.»

تحقیقات متعددی در مورد مدارس شبانه روزی سابق در سراسر کانادا در حال انجام است و به گفته مقامات، بیش از چهار هزار کودک در این مدارس ناپدید شده اند.

با کشف این ۱۶۹ گور در استان «آلبرتا»، مجموع گور‌هایی که در محل مدارس سابق بومیان کانادایی کشف شده به هزار و ۵۰۰ مورد می‌رسد.

در مجموع، حدود ۱۵۰ هزار کودک بومی از اواخر قرن نوزدهم تا دهه ۱۹۹۰ در ۱۳۹ مدرسه مسکونی در سراسر کانادا مستقر شدند و ماه‌ها یا سال‌ها را در انزوا از خانواده، زبان و فرهنگ خود سپری کردند.

بسیاری از آن‌ها توسط مقامات مدارس و معلمان مورد آزار جسمی و جنسی قرار گرفتند و هزاران نفر بر اثر بیماری، سوء تغذیه یا بی توجهی جان خود را از دست دادند.

کمیسیون حقیقت و آشتی در سال ۲۰۱۵ به این نتیجه رسید که سیستم مدارس شبانه روزی بومیان کانادا معادل «نسل کشی فرهنگی» است.

گروهی از نمایندگان و سران بومیان آمریکای کانادا در پایان ماه جاری میلادی با «پاپ فرانسیس»، دیدار خواهند کرد تا در مورد فاجعه مدارس شبانه روزی صحبت کنند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *