رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گزارش گاردین از خشونت و رسوایی‎های افسران پلیس در انگلیس

13:44 - 17 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۴۹۲
گاردین در گزارشی می‎گوید که خشونت افسران پلیس انگلیس علیه زنان در این کشور افزایش یافته است.

- رئیس جدید پلیس ملی انگلیس در زمینه خشونت علیه زنان در این کشور اذعان کرد که اداره پلیس انگلیس برخی از افرادی را جذب می‌کند که می‌خواهند افراد آسیب پذیر را تحت فشار قرار داده و علیه آن‌ها از زور استفاده کند.

به گزارش «گاردین»، «مگی بلیت»، معاون پلیس، که پنج ماه پیش در شورای رؤسای پلیس ملی انگلیس، سمت ریاست پلیس ملی برای خشونت علیه زنان و دختران را بر عهده گرفت، می‎گوید  که صرفاً اخراج افسران بدسرپرست، خشونت‌ طلب و نگاه به آن‌ها به‌ عنوان اقلیت کوچکی از افسران پلیس اشتباه است.

به گفته وی، رسوایی‌های پلیس انگلیس در ۱۲ ماه گذشته، از جمله تجاوز جنسی و قتل «سارا اورارد» از سوی یک افسر پلیس در حال خدمت، تنها یکی از موارد بوده است.

«بلیت»، می‎افزاید «این برای پلیس آنقدر تکان دهنده بود که واقعاً از زمان قتل استیون لارنس ندیده بودیم.»

وی در بخش دیگری اظهار داشت که پلیس انگلیس منعکس‌کننده «مشکل زن‌ستیزی و تبعیض جنسیتی» است که در جامعه انگلیس وجود دارد و پلیس، مانند سایر مشاغل با دسترسی به قدرت، افرادی را جذب می‌کند که می‌خواهند از قدرت خود به شیوه‌ای فاسد و مجرمانه استفاده کنند.

«مگی بلیت»، معتقد است رسوایی‌هایی از جمله زندانی شدن دو افسر پلیس انگلیس به دلیل تصویربرداری از اجساد مرده دو خواهر، تأثیری مهم بر اعتماد زنان به پلیس این کشور داشته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *