رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی: با دستگاه‌هایی که در حمایت از تولید سهل انگاری کنند قاطعانه برخورد می‌شود

11:53 - 17 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۴۵۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: با دستگاه‌هایی که طبق قانون وظیفه ذاتی در حمایت از تولید از جمله در زمینه صدور مجوز‌های قانونی بر عهده دارند، در انجام تعهدات قانونی خود مرتکب قصور و سهل انگاری شده باشند، برخورد خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده ضمن بازدید از کارخانه تولید «ایزوگام به بام ممتاز شرق» و نیز دو پروژه در دست ساخت در شهرستان بجنورد به حوزه فعالیت دو پروژه در دست ساخت توسط شرکت‌های «مهام جاده ابریشم نگین بجنورد» و «افق فجر اندیشان مه اترک» اشاره و تصریح کرد: دو پروژه مورد اشاره توسط شرکت‌های یاد شده با هدف ارائه خدمات اقامتی، گردشگری و خدمات عمومی از چند سال قبل شروع شده و بنا به اعلام مدیران این پروژه ها، وجود برخی موانع در حوزه صدور مجوز‌های قانونی و عدم واگذاری زمین مورد نیاز، روند اجرای این پروژه‌ها را با اختلال مواجه کرده است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای این پروژه‌ها نقش بسزایی در رونق اقتصادی استان و اشتغال زایی قابل توجه برای جوانان بومی منطقه خواهد داشت، اظهار کرد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود که با تسهیل موجبات سرمایه گذاری و حذف بروکراسی‌های زائد به روند توسعه اقتصادی استان کمک کنند.

رئیس ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان خراسان شمالی با بیان اینکه مشکلات این پروژه‌ها در دبیرخانه ستاد در حال بررسی است و مکاتباتی نیز در این خصوص با دستگاه‌های ذی ربط انجام شده، بر تداوم فرایند پیگیری‌های قانونی تا حصول نتیجه مطلوب خبر داد.

براتی زاده همچنین با اشاره به دستورالعمل نحوه مقابله با ترک فعل مدیران و کارکنان، بیان کرد: اگر برای ما محرز شود دستگاه‌هایی که طبق قانون وظیفه ذاتی در حمایت از تولید از جمله در زمینه صدور مجوز‌های قانونی بر عهده دارند، در انجام تعهدات قانونی خود مرتکب قصور و سهل انگاری شده باشند، طبعا دستگاه قضایی بدون اغماض و مماشات با این مدیران برخورد خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری در بازدید از کارخانه تولید ایزوگام شرکت «به بام ممتاز شرق» نیز در گفتگو با مدیر این واحد تولیدی مهمترین مشکلات مبتلابه را بررسی کرد.

رئیس ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان با اشاره به تعطیلی این واحد تولیدی گفت: بر اساس اعلام مدیر این شرکت، وجود برخی موانع و مشکلات از جمله شیوه‌های نامتعارف و غیرمعمول رقابتی و ایجاد فضای رقابت ناسالم بین تولیدگنندگان و همچنین نوع نگاه مسئولان متأثر از ذهنیت منفی برخی افراد به آثار و تبعات فعالیت این واحد تولیدی بر محیط زیست، باعث شده که این شرکت که سابقا محصولات خود را به خارج از کشور نیز صادر می‌کرد نتواند به فعالیت خود ادامه دهد و در معرض تعطیلی قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده با تأکید مضاعف بر ضرورت تداوم حمایت‌ها و پیگیری‌های مؤثر دستگاه قضایی تا حصول نتیجه مطلوب و رفع موانع تولید در استان خاطرنشان کرد: مقرر شد در خصوص مشکلات مطروحه از سوی مدیران هر سه مجموعه مورد بازدید، با دعوت از مدیران و سرمایه گذاران مربوطه و با حضور مسئولین ذی ربط در دستگاه‌های اجرایی، جلسات اختصاصی برگزار شود و موانع موجود به طور دقیق بررسی و حسب مورد، تصمیم مقتضی اتخاذ شود.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد اغلب واحد‌های تولیدی با مشکلات مشابه‌ای در حوزه نقدینگی و صدور مجوز‌های کسب و کار مواجه هستند که باید با اتخاذ تدابیر لازم توسط دستگاه‌های ذی ربط و نیز همکاری مورد انتظار و بیش از پیش از سوی بانک‌ها این مشکلات در اسرع وقت مرتفع شود.

وی با تأکید بر ضرورت اهتمام جدی و پیگیری‌های مستمر مدیران واحد‌های تولیدی از طریق کارگروه‌ها و ستاد‌های حمایت از سرمایه گذاری و همچنین ظرفیت‌های قانونی موجود خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با روی گشاده، همواره آماده شنیدن خواسته‌های تولیدکنندگان بوده و هست و چنانچه پیگیری‌های مدیران واحد‌های تولیدی از طریق دستگاه‌های اجرایی که ذاتا وظیفه مساعدت و حمایت دارند به نتیجه نرسد، ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان، با جدیت، پیگیر مطالبات آنان خواهد بود و از هیچ تلاشی برای حل مشکلات فروگذار نخواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی ظرفیت‌های تولید و سرمایه گذاری در استان را بسیار مطلوب ارزیابی و با اشاره به تولید انواع محصولات در خراسان شمالی تصریح کرد: شاید بسیاری از قابلیت‌های تولیدی خراسان شمالی از نگاه‌ها مغفول مانده باشد و خیلی‌ها شناخت دقیقی از این همه توان در حوزه تولید و سرمایه گذاری نداشته باشند، ولی باید اذعان کرد که خراسان شمالی فرصت ها، منابع، ذخائر و ظرفیت‌های فراوانی دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به تولیدات داخلی استان افزود: اتکا به ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در خود استان وجود دار، می‌تواند کمک بسیار مؤثری به رونق اقتصادی و تولید و بهبود فضای کسب کار و اشتغال زایی کند.


برچسب ها: اقتصاد مقاومتی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *