رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نتایج جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران/ گروه کارگری رقم ۱۱ میلیون تومان را پیشنهاد داد

11:30 - 17 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۴۴۵
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
نماینده کارگران در شورای عالی کار، گفت: رقم پیشنهادی گروه کارگری در شورای عالی کار برای دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ با توجه به سبد معیشت و نرخ تورم انتظاری در سال آینده ۱۱ میلیون تومان است.
هادی ابوی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص نتیجه تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای عالی کار که عصر دیروز شانزدهم اسفندماه برای تعیین دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ برگزار شد، گفت: در جلسه شورای عالی کار نمایندگان گروه کارفرمایی  رقمی را برای دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ پیشنهاد کردند.

وی در ادامه گفت: رقم پیشنهادی نمایندگان کارفرمایی در جلسه شورای عالی کار با احتساب تمام مزایا و پرداخت عیدی و سنوات و در نظر گرفتن فقط تورم سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته‌شده بود که موردپذیرش نمایندگان کارگری در شورای عالی کار قرار نگرفت.

نماینده کارگران در شورای عالی کار، بابیان این‌که تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده باید منطقی باشد، افزود: معیار اصلی برای تعیین دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ باید رقم سبد معیشتی ۸ میلیون و ۹۷۹ هزارتومانی باشد که از سوی سه گروه کارگری، کارفرمایی و دولت تأیید و امضاءشده است و علاوه بر آن تورم انتظاری در سال آینده نیز باید در نظر گرفته شود.
به گفتهٔ ابوی رقم پیشنهادی گروه کارگری در شورای عالی کار برای دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ با توجه به سبد معیشت و نرخ تورم انتظاری در سال آینده ۱۱ میلیون تومان است.

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور اظهار کرد: خوشبختانه امسال نمایندگان دولت در شورای عالی کار همراه با هر دو گروه کارگری و کارفرمایی هستند تا دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ را با توافق طرفین تعیین کنند.

این مقام مسئول جامعه کارگری اعلام کرد: جلسه بعدی شورای عالی کار عصر چهارشنبه هیجدهم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *