افزایش سود تولیدکننده و خرید باقیمت کمتر درنتیجه خرید اینترنتی/ ذات اینترنت در حذف واسطه‌هاست

8:00 - 16 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۱۴۱۴
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
دبیر انجمن صنفی کسب‌وکار‌های اینترنتی، گفت: در خرید‌های اینترنتی به دلیل حذف واسطه‌ها و ارتباط مستقیم تولیدکننده و مصرف‌کننده سود تولیدکننده بالا می‌رود و علاوه بر آن مصرف‌کننده نیز باقیمت کمتر و شفاف‌تری محصول خود را خریداری خواهد کرد.
عادل طالبی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص تأثیر توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی بر وضعیت اشتغال کشور، گفت: توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی برخلاف تصور موجب افزایش اشتغال خواهد شد.

وی بابیان این موضوع که در کشورهایی که به سمت تجارت الکترونیک و اینترنتی شدن کسب‌وکارها حرکت کرده‌اند کاهش میزان بیکاری قابل‌مشاهده است، افزود: بسیاری از کشورها مانند عمان و امارات با توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی علاوه بر صفر شدن رشد نرخ بیکاری، مجبور به تأمین نیرو از طریق مهاجرپذیری شده‌اند.

به گفتهٔ دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی هوشمندانه عمل کردن برای هدایت و توسعه کسب‌وکارها به سمت اینترنتی و برخط شدن موجب افزایش اشتغال خواهد شد.

طالبی اظهار کرد: البته طبیعی است که با تغییر کسب‌وکار‌های سنتی به کسب‌وکارهای اینترنتی و برخط افرادی نیز مجبور به تعویض شغل بشوند.

این کارشناس حوزه کسب‌وکار اینترنتی با اشاره به این موضوع که ذات اینترنت در حذف واسطه‌هاست، اضافه کرد: به‌عنوان‌مثال برای رسیدن محصولات از کارخانه به‌دست مصرف‌کننده افراد بسیاری دخیل هستند، درحالی‌که با بسته‌بندی محصولات در کارخانه‌های تولیدی و فروش آن‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی دست واسطه‌ها کوتاه خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: در کسب کارهای اینترنتی به دلیل حذف واسطه‌ها و ارتباط مستقیم تولیدکننده و مصرف‌کننده سود تولیدکننده بالا می‌رود و علاوه بر آن مصرف‌کننده نیز باقیمت کمتر و شفاف‌تری محصول خود را خریداری خواهد کرد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *