رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فاطمی: تجربه ساخت اولین فیلمم سخت بود/رنج را تبدیل به اثری سینمایی کردم

13:00 - 17 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۳۲۸
کارگردان فیلم «بی مادر» گفت: واقعیت امر حال که از مراحل ساخت فیلم «بی مادر» فاصله گرفتم خاطرات بدش و یا بهتر بگویم سختی‌هایش برایم کمرنگ شده و سعی می کنم تمامی زیبایی‌ها و خوبی‌هایش را به خاطر بیاورم. طبیعتا برای ساخت فیلم اولم اذیت شدم اما نه آن چنان که بخواهم بگویم غیر قابل تحمل بود.

سید مرتضی فاطمی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون ساخت فیلم سینمایی «بی مادر» با مضمونی تلخ گفت: از نظر من جهان جهان رنج کشیدن است، زمانی از جهان لذت می‌بریم که این رنجها را به رسمیت شناخته و برایش معنا و پاسخی پیدا کنیم. 

وی در همین رابطه ادامه داد: شاید درگیری ما با رنج‌های مختلف در جامعه با شیوع بیماری کرونا در دوران نگارش فیلمنامه «بی مادر» روی من هم تاثیر داشت اما این را هم بگویم که من به فضای ناراحت کننده جامعه در دوران کرونا نزدیک بودم، البته این را هم بگویم که اگر رنج بر انسان غلبه کند تبدیل به یک خمودگی و منفی بافی می‌شود که انسان را دچار یاس می کند.

کارگردان فیلم بی مادر در همین راستا تاکید کرد: من سعی می‌کنم که اگر ناراحتی و غمی را دریافت می‌کنم آن را به یک انرژی بزرگ و قوی تبدیل کنم، همواره سعی دارم تا چنین رنجهایی را برای پیشرفت و زندگی استفاده کنم. 

این کارگردان سینما درباره تجربه ساخت اولین فیلم سینمایی خود اظهار کرد: این سختی طبیعتا شبیه تمامی فیلمسازان کار اولی است و من نیز آن را تجربه کردم، اما به واسطه اینکه من سالها تجربه تهیه کنندگی داشتم تمام تلاشم را در کنار دوستان انجام دادم تا فیلمی کم تنش و کم دردسر را بسازیم. 

فاطمی در همین رابطه خاطرنشان کرد: واقعیت امر حال که از مراحل ساخت فیلم «بی مادر» فاصله گرفتم خاطرات بدش و یا بهتر بگویم سختی‌هایش برایم کمرنگ شده و سعی می کنم تمامی زیبایی‌ها و خوبی‌هایش را به خاطر بیاورم. طبیعتا برای ساخت فیلم اولم اذیت شدم اما نه آن چنان که بخواهم بگویم غیر قابل تحمل بود. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *