​همکاری‌های تجاری ایران و لبنان افزایش می‌یابد

12:32 - 16 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۲۱۴
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه ارتباطات با جمهوری لبنان آمادگی کامل دارد، و علاقه‌مندیم این روابط در حوزه‌های مختلف افزایش یابد.
- بنا به اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد عباس سفیر لبنان در ایران با حضور در نمایشگاه دستاورد‌های شش ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حامد فروزان، مدیرکل امور بین‌الملل این وزارتخانه دیدار کرد.

فروزان در این دیدار به ارتباطات مناسب تاریخی فرهنگی بین ایران و لبنان اشاره کرد و گفت: این دوستی‌های دیرینه می‌تواند بستر توسعه روابط تجاری و اقتصادی باشد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه ارتباطات با جمهوری لبنان آمادگی کامل دارد، افزود: علاقه‌مندیم این روابط در حوزه‌های مختلف افزایش یابد.

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بر اساس نیازمندی‌های روز باید سرفصل‌های جدیدی به تفاهم‌نامه‌های پیشین میان دو کشور اضافه شود.

فروزان به ظرفیت‌های زیر مجموعه وزارت مردم در حوزه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: حوزه معلولان و سالمندان، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، حوزه درمان و بیمه اجتماعی و تعاونی‌های ایران زیر نظر این مجموعه اداره می‌شود.

وی افزود: تامین ۷۰ درصد داروی کشور، فعالیت در حوزه حمل و نقل، ارتباطات، عمران و صنایع غذایی از دیگر پتانسیل‌های وزارت کار جمهوری اسلامی ایران است.

فروزان بر لزوم شناخت ظرفیت‌های اقتصادی دو طرف تأکید کرد و گفت: بستر برگزاری نشست‌ها و رویداد‌های مشترک برای بخش خصوصی ایران و لبنان را فراهم می‌کنیم.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از ظرفیت‌های موجود برای گسترش تبادلات تجاری را فعالیت شرکت‌های دانش بنیان ایران در حوزه صادرات خدمات دیجیتال نام برد و اظهار کرد: اعزام نیروی انسانی متخصص و توانمند در حوزه فناوری اطلاعات می‌تواند سرآغازی برای همکاری‌های دیجیتال دو کشور باشد.

سفیر لبنان در ایران نیز در این نشست به فعالیت‌ها و ظرفیت‌های وزارت کار و امور اجتماعی لبنان اشاره کرد و گفت: برای تبادل افکار و یافته‌های علمی در حوزه‌های کار و رفاه اجتماعی آماده‌ایم.

وی از مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سفر به لبنان دعوت کرد و افزود: دولت‌ها باید مسیر شکوفایی بخش خصوصی را فراهم کنند.

محمد عباس اظهار کرد: در لبنان فعالیت‌های اقتصادی به دست بخش خصوصی اداره می‌شود و دولت ناظر بر فعالیت‌های آن‌هاست.

سفیر لبنان در تهران تحکیم روابط دو کشور را فرصتی برای توسعه سطح میزان تجارت دو طرف عنوان کرد و گفت: برای حضور بخش خصوصی توانمند ایران در لبنان آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *