تخریب بنا‌های غیرمجاز در روستای زیارت گرگان آغاز شد

8:52 - 16 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۱۱۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در پی اتمام حجت دادگستری استان گلستان؛ تخریب بنا‌های غیرمجاز در زیارت گرگان آغاز شد.

- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان بیان کرد: امور اراضی استان با حضور نماینده دادستانی از امروز کار تخریب بنا‌های غیرمجاز در زیارت را آغاز کرد و در نخستین روز اجرای این طرح، ۲۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز تخریب و ۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین آزادسازی شد.

محمود اسپانلو افزود: این بنا‌ها در مسیر جاده آبشار زیارت منطقه لِکه قرار دارد و در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی تخریب شد.

اسپانلو گفت: امور اراضی موظف است بر اساس قانون همه بنا‌های غیرمجاز در زیارت گرگان را تخریب کند و تعللی از مسئولان برای عمل نکردن به قانون پذیرفته نخواهد بود.

اسپانلو گفت: با نظر شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان، برای جلوگیری از حمل و نقل مصالح ساختمانی برای ساخت و ساز‌های بدون مجوز در ورودی زیارت، ایست و بازرسی مستقر شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان و دادستان مرکز استان دو هفته پیش با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های متولی از زیارت گرگان بازدید کردند.

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در این بازدید از منطقه زیارت به امور اراضی جهاد کشاورزی و مالکان بنا‌های غیرمجاز برای تخریب این بنا‌ها تا پایان اسفند فرصت داد.

در این بازدید ۶ ساعته با دستور دستگاه قضایی، دستگاه‌های متولی مکلف شدند هر چه زودتر ساخت و ساز‌های غیرمجاز در این منطقه را تعیین تکلیف کنند.منطقه زیارت در دل جنگل‌های هیرکانی در جنوب شهر گرگان قرار دارد و در سال‌های اخیر به علت مناظر طبیعی زیبا و آب و هوای خوب مورد هجوم زمین خواران و ساخت و ساز‌های غیرمجاز قرار گرفته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *