سازه‌های متعلق به نهاد‌های دولتی در حاشیه رودخانه چله‌گاه استان فارس تخریب شد

8:00 - 16 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۰۴۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس از آغاز تخریب سازه‌های حاشیه رودخانه چله گاه در حوزه قضایی سپیدان خبر داد.
- به گزارش مرکر رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه پیش از این تذکرات لازم در خصوص عقب نشینی و رفع تصرف از اراضی حاشیه رودخانه‌ها به متصرفان حقیقی و حقوقی ابلاغ و اطلاع رسانی شده بود، بیان کرد: پس از عدم تمکین متصرفان در خصوص تخلیه اراضی و تخریب مستحدثات از صبح امروز با دستور قضایی تخریب این سازه‌ها در حوزه قضایی سپیدان و در منطقه چله گاه آغاز شد.
 
رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: تاکنون ۴ هکتار از اراضی مربوط به این نهاد‌ها و همچنین تعدادی دیگر از اراضی تصرف شده مربوط به سایر افراد حقیقی رفع تصرف شده است. 
 
وی  با بیان اینکه امروز مجتمع تفریحی متعلق به شهرداری سپیدان و آموزش و پرورش در منطقه چله گاه شهرستان سپیدان تخریب شد، گفت: پیش از این هلال احمر استان در همین منطقه به صورت داوطلبانه اراضی حاشیه‌ای رودخانه چله گاه را تخلیه کرد.
 
حجت الاسلام و المسلمین موسوی تصریح کرد: نسبت به مجموعه تفریحی دیگری در منطقه سپیدان متعلق به یکی از نهاد‌های دولتی استان اخطار‌های قانونی لازم ابلاغ شده که در صورت استنکاف از اجرای قانون ظرف روز‌های آتی تخریب خواهد شد.
 
وی  رفع تصرف قاطع از اراضی ملی و کمک به صیانت از این اراضی را بهترین اقدام دستگاه قضایی در هفته منابع طبیعی و هدیه‌ای به دوستداران طبیعت و دلسوزان عرصه‌های طبیعی خواند و تصریح کرد: دستگاه قضایی در راستای اجرای قانون بین اشخاص حقیقی و حقوقی تفاوت قائل نخواهد شد و آنچه در قانون صراحت دارد در دستور کار خواهد بود.
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/04/3476883_906.mp4']
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *