رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وجود بازار‌های کاذب مانع توسعه کسب‌وکار‌های اینترنتی است

9:22 - 30 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۱۰۱۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
دبیر انجمن صنفی کسب‌وکار‌های اینترنتی، گفت: برای توسعه کسب‌وکار‌های اینترنتی باید سرمایه اولیه آن تأمین شود، اما متأسفانه به دلیل وجود بازار‌های کاذب و موازی با سودآوری زیاد و راحت سرمایه‌گذاری در این حوزه کمتر اتفاق می‌افتد.
عادل طالبی در گفت‌وگو با میزان، به‌عنوان راهکار برای توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی، گفت: کسب‌وکارهای اینترنتی وابسته به ابزارها هستند و با استفاده از ابزارهای دیجیتال می‌توان این کسب‌وکارها را توسعه داد.

وی با اشاره به مختلف بودن ابزارهای دیجیتالی، افزود: به عنوان مثال بحث محتوا را داریم که با استفاده از آن زیرساخت‌های محتوایی را برای جذب مخاطب و خریدار آماده می‌کنیم که بعد باید این محتوا توزیع شود.

به گفتهٔ دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی درواقع برای توسعه کسب‌وکارها در فضای برخط باید بحث توزیع را تسهیل کنیم که متأسفانه در کشور ما به دلایل مختلف در بحث توزیع محتوا مشکل‌داریم.
 
طالبی تسهیل در صدور مجوز را برای توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی لازم دانست و گفتمتأسفانه در کشور ما برای شروع یک کسب وکار باید انواع اقسام مجوزها را از ادارات مختلف کسب کرد.

این فعال حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی بابیان اینکه در همه دنیا برای شروع یک سری از فعالیت‌ها که با سلامت و سرمایه مردم ارتباط مستقیم دارند نیاز به صدور مجوز است، افزود: اما شروع بعضی از کسب‌وکارها مانند فروشگاه مجازی کتاب نباید نیاز به صدور مجوز داشته باشد به دلیل اینکه کتاب‌ها از سوی وزارت ارشاد اسلامی بررسی و برای چاپ آن‌ها مجوز گرفته می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که برای توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی باید سرمایه اولیه آن تأمین شود، اضافه کرد: متأسفانه به دلیل وجود بازارهای کاذب و موازی با سودآوری زیاد و راحت مانند بازار خرید و فروش طلا و ارز سرمایه‌گذاری در این حوزه کمتر اتفاق می‌افتد.

طالبی تلاش برای تأمین نیروی متخصص در حوزه کسب‌وکار اینترنتی و تشویق نیروهای متخصص داخلی برای ماندگاری در کشور و جلوگیری از مهاجرت آن‌ها را از دیگر راهکارهای توسعه کسب و کارهای برخط عنوان کرد.
 
بیشتر بخوانید:
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *