رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی: با پزشکانی که دستگاه کارتخوان ندارند برخورد می‌شود/ مردم این موارد را گزارش دهند

22:00 - 02 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۰۸۶۰
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی و سرپرست مجتمع ۲۰ حل اختلاف دادگستری تهران به بیان توضیحاتی در خصوص برخی از تخلفات پزشکی پرداخت.
محمدرضا خردمند در گفت‌وگو با میزان در رابطه با برخی از تخلفات پزشکی نظیر نداشتن دستگاه کارتخوان و مجبور کردن بیمار به کارت به کارت کردن و یا پرداخت نقدی هزینه ویزیت گفت: مطابق قانون همه پزشکان باید در مطب، داروخانه، آزمایشگاه و تمام موسسات درمانی و تشخیصی دستگاه کارتخوان داشته باشند و دستگاه کارتخوان آن‌ها نیز فعال باشد و تبعاً هیچ کس حق ندارد بیماران را وادار کند که از دستگاه دیگری استفاده کنند، پول نقد بیاورند و یا اینکه به دستگاه ATM مراجعه کنند و کارت به کارت کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه انجام این کار‌ها قانونی نیست، ادامه داد: خوشبختانه موارد این چنینی بسیار محدود هستند که آن‌ها هم توسط سازمان نظام پزشکی و سازمان تعزیرات حکومتی صالح مورد بررسی قرار می‌گیرد و برخورد قانونی لازم انجام می‌شود و اگر مردم به چنین موردی برخورد کردند می‌توانند به سازمان نظام پزشکی و یا به معاونت درمان دانشگاه مربوطه در شهر تهران مراجعه کنند.
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه شکایت دو جنبه مختلف دارد که یکی شکایت انتظامی است و مجازات‌هایی که در شکایت‌های انتظامی در نظر می‌گیرند پس از محکومیت از نوع حرفه‌ای و صنفی است و توبیخ شفاهی و کتبی، محرومیت از طبابت است افزود: ممکن است بیمار در شرایطی مطالبه دیه، مالی و ... کند که لازم است به دادسرای جرائم پزشکی مراجعه کند. در آنجا موضوع به وسیله نظام پزشکی یا پزشکی قانونی مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد و اگر اقدامات پزشک منجر به صدمات بدنی یا روانی شده باشد، دیه را تعیین می‌کنند و نهایتاً در یکی از دادگاه‌های بدوی یا تجدیدنظر رای قطعی داده می‌شود و پزشک آن دیه را مستقیم یا از طریق بیمه پرداخت می‌کند.

برچسب ها: کرونا نظام پزشکی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *