دومین بیمارستان سیار ویژه بیماران تنفسی راه‌اندازی می‌شود

10:58 - 15 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۰۸۵۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه گفت: سال گذشته، نیروی زمینی سپاه سامانه بیمارستانی را با ۱۲۸ تخت راه‌اندازی کرد و در روز‌های آینده هم دومین بیمارستان سیار برای پذیرش بیماران تنفسی را راه‌اندازی خواهیم کرد.
- بنا به اعلام دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پزشک «احمد اخوان مهدوی» صبح امروز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از فاز اول مجتمع بهداشتی و درمانی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شهر پرند، گفت: ما در نیروی زمینی سپاه، راهبردی داریم و آن قرار گرفتن تمام ظرفیت‌های درمانی نیروی زمینی برای خدمت به مردم و رفع نیاز‌های درمانی مردم است که افتتاح این مرکز درمانی در همین راستاست؛ زیرا معتقدیم هر کجا نیازی وجود داشته باشد، باید با تمام توان در رفع آن نیاز کوشش کنیم.

وی با اشاره به اینکه در افق ۱۴۰۴ به بخشی از اهدافی که پیش‌بینی کردیم، دست خواهیم یافت، افزود: نیروی زمینی سپاه تاکنون ۲۲۱ بیمارستان سیار را در نقاط کم‌برخوردار راه‌اندازی کرده و در دو سال اخیر نیز به واسطه همه‌گیری کرونا دو هزار و ۶۱۵ تخت ثابت و سیار ایجاد کردیم، همچنین هزار و ۵۰۰ کادر تخصصی بهداشت و درمان این نیرو سازماندهی شدند و در مناطق مورد نیاز وزارت بهداشت حضور یافتند.

اخوان ادامه داد: برای پذیرش بیماران تنفسی، سال گذشته سامانه بیمارستانی را با ۱۲۸ تخت راه‌اندازی کردیم و در روز‌های آینده هم دومین بیمارستان سیار برای پذیرش بیماران تنفسی را راه‌اندازی خواهیم کرد، این در حالی است که سریع‌ترین و مجهزترین سامانه‌های سیار درمانی توسط نیروی زمینی سپاه در کشور ساخته شده است.

فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: امیدواریم با تأمین اعتبارات لازم در سال ۱۴۰۱ این مرکز درمانی با نصب دستگاه‌های درمانگاه‌های تخصصی، به یکی از بهترین مراکز درمانی نیروی زمینی سپاه تبدیل شود.
 
 

برچسب ها: سپاه پهپاد موشک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *