«دینامیت» پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران در سالی که گذشت

15:30 - 28 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۰۸۴۲
فیلم سینمایی «دینامیت» ساخته مسعود اطیابی با وجود اکران در شرایط کرونایی سال ۱۴۰۰ توانست با فروشی نزدیک به ۵۸ میلیارد تومان به عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال و همچنین پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای کشور شناخته شود.

- فیلم سینمایی «دینامیت» ساخته مسعود اطیابی با وجود اکران در شرایط کرونایی سال ۱۴۰۰ توانست با فروشی نزدیک به ۵۸ میلیارد تومان به عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال و همچنین پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای کشور شناخته شود.

این فیلم در ژانر کمدی و با حضور «پژمان جمشیدی» و «احمد مهران فر» رکوردی بی سابقه را در دوران پاندمی کرونا به ثبت رساند، جمشیدی بار دیگر نشان داد که همچنان جزو پرفروش‌ترین بازیگر سینمای کشور در کنار رضا عطاران و جواد عزتی قرار دارد.

با توجه به ادامه شیوع بیماری کرونا شکستن رکورد فروش فیلم سینمایی دینامیت سخت به نظر می رسد اما باتوجه به گران شدن بلیت سینما و قرار گرفتن در اکران نوروزی شاید «سگ بند» بتواند این رکورد را جابجا کند. 

دو فیلم سینمایی «گشت ۳» به کارگردانی سعید سهیلی و فیلم سینمایی «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی رتبه‌های دوم و سوم جدول فروش سینمای ایران در سال ۱۴۰۰ را در اختیار گرفتند، گشت ۳ با فروشی نزدیک به ۴۲ میلیارد تومان و فروشنده با رقم تقریبی ۱۲ میلیارد تومان به این جایگاه رسیدند.  

فیلم سینمایی دینامیت داستان آپارتمانی را روایت می‌کند که افرادی از اقشار مختلف جامعه، چون خلافکار و طلبه در آن ساکن هستند.

در واقع دو طلبه با بازی پژمان جمشیدی و احمد مهرانفر، خلافکار با بازی محسن کیایی و همچنین دو دختر با ایفای نقش نازنین بیاتی و زیبا کرمعلی هم در این ساختمان حضور دارند که با توجه به تضاد‌های فکریشان موقعیت‌های طنزی را می‌سازند.

مسعود اطیابی که تجربه همکاری با سیدابراهیم عامریان را در ساخت فیلم تگزاس داشت باز هم تهیه کنندگی فیلم جدیدش را به ابراهیم عامریان سپرد و با این همکاری مشترک راهی اکران نوروزی شده است. 

عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از کارگردان: سید مسعود اطیابی، تهیه‌کننده: سید ابراهیم عامریان، مجری طرح: مریم رحیمی، نویسندگان: حمزه صالحی- شیما محمدبیگی، مدیر تولید: حمیدرضا اطیابی، مدیر فیلمبرداری: کوهیار کلاری، تدوین: حسن ایوبی، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، موسیقی: امیر توسلی، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار یک کارگردان: امیر علیازی، طراح صحنه: حجت اشتری، طراح لباس: افسانه صمدزاده، مدیر صدابرداری: عباس رستگار پور، طراح چهره پردازی: شهرام خلج، جلوه‌های ویژه بصری: حسن نجفی و علی فرشچی، جانشین تولید: حمیدرضا اسماعیلی، مدیر تدارکات: یوسف آقایی، عکس: حسام‌الدین اطیابی، مشاور رسانه‌ای: آیدا اورنگ.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *