تحلیلگر نظامی اسرائیل: عملیات‌های اخیر در کرانه باختری، اوضاع را برای رژیم صهیونیستی نا امن کرده است

20:41 - 14 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۰۷۶۹
یک تحلیلگر نظامی اسرائیل گفت که عملیات‌های مقاومتی اخیر در کرانه باختری وضعیت را برای رژیم صهیونیستی نا امن کرده است.

-رسانه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد که عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان و درگیری‌ها با اسرائیلی‌ها در کرانه باختری به طرز چشمگیری افزایش یافته که این مسئله نگرانی محافل اسرائیلی را در پی داشته است.

در همین راستا تحلیلگر نظامی اسرائیلی گفته است: کرانه باختری تا مدتی قبل، پس از گذشت سال‌ها از انتفاضه دوم، امن‌ترین مکان برای اسرائیلی‌ها بود، اما عملیات‌های مقاومتی اخیر در کرانه باختری از جمله اردوگاه جنین بار دیگر نشان داد اوضاع طی سال‌های اخیر چقدر تغییر داشته است.

این تحلیلگر در ادامه اضافه کرد: همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان و ارتش اسرائیل یکی از دلایل امن شدن کرانه باختری برای اسرائیلی‌ها بود، اما طی ماه‌ها و به ویژه هفته‌های اخیر حوادث و اتفاقاتی رخ داد که نشان می‌دهد اوضاع مجددا به سمت درگیری و ناامنی (برای صهیونیست‌ها) پیش می‌رود.

دبيرکل جهاد اسلامی نیز درخصوص عملیات‌های مقاومتی اخیر فلسطینیان و درگیری با اسرائیلی ها در کرانه باختری در صحبت‌هایی که داشت، گفت: از گروه‌های مقاومت می‌خواهيم برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی در برابر حملات و تعرضات شهرک‌نشينان اشغالگر و دفاع از ساکنان محله شيخ جراح در حالت آماده‌باش قرار داشته باشند.

وی همچنین اظهار داشت: نبايد لحظه‌ای در برابر تخريب خانه‌های فلسطينيان در کرانه باختری و قتل و کشتار آنان ساکت بنشينيم و با تمامی شيوه‌های مقاومت بايد به مقابله با اشغالگران برخيزيم. توهم سازش با دشمن صهيونيستی و اجماع بر سر برنامه ملی فلسطين باید کنار گذاشته شود



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *