جزئیات سازوکار سامانه سوت‌زنی وزارت اقتصاد/ یک هزارم ارزش ملک به معرفان جایزه داده می‌شود

15:53 - 14 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۰۷۱۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیر کل مدیریت اموال و دارایی‌های دولت در وزارت اقتصاد گفت: اگر صحت اطلاعات ثبت شده در سامانه سوت زنی وزارت اقتصاد تایید شود یک هزارم ارزش ملک به معرفان آن جایزه داده می‌شود.

- فاطمه دادگر در نشست خبری در توضیح سامانه سوت‌زنی وزارت اقتصاد گفت: مردم می‌توانند در این سامانه نسبت به شناسایی اموال دولتی اقدام کنند و اطلاعات زمین ملکی، تجاری، کشاورزی، ساختمان مسکونی را در سامانه مذکور ثبت کنند و نتیجه با اطلاعات سامانه سادا تطبیق داده می‌شود.


وی در خصوص ساز و کار این سامانه گفت: اگر صحت اطلاعات ثبت شده در سامانه تایید شود یک هزارم ارزش ملک به معرفان آن جایزه داده می‌شود.

مدیر کل مدیریت اموال و دارایی‌های دولت در وزارت اقتصاد گفت: نوع قیمت‌گذاری با اطلاعات کارگزاران ملکی در محل انجام خواهد شد و متقاضیان لازم است نشانی کامل ملک را ثبت کنند.

دادگر تاکید کرد: در فرآیند دریافت اطلاعات ملکی، شماره کارت و تلفن اطلاعات‌دهندگان جهت تطبیق‌های بعدی در سامانه ثبت می‌شود و اطلاعات کارمندان دولت یا اشخاص عادی به صورت محرمانه حفظ می‌شود.

وی افزود: سامانه سادا از سال ۹۵ برای ثبت املاک دولتی ۳ قوه راه‌اندازی شده است و این سامانه در حال باز طراحی است و املاک اختصاصی دولتی، انفال در این سامانه ثبت می‌شود.

مدیر کل مدیریت اموال و دارایی‌های دولت در وزارت اقتصاد گفت: تاکنون ۵۲۵ هزار ملک به ارزش ۷ هزار هزاز میلیارد تومان در سامانه سادا شناسایی شده است و در سال جاری نیز صد هزار ملک جدید شناسایی شده است و ۲۱۹۰ میلیارد تومان فروش املاک مازاد انجام شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *