۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی مالیاتی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بخشیده می‌شود

13:29 - 14 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۰۶۳۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس سازمان خصوصی سازی، گفت: در حال حاضر حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های هریک از دو باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مشمول بخشش می‌شود که نکته مهمی به ویژه برای سهامداران محسوب می‌شود که از وضعیت بدهی‌های مالیاتی دو باشگاه مطلع شوند.
حسین قربانزاده در پاسخ به سوال ، در خصوص آخرین وضعیت تعیین تکلیف بدهی‌های مالیاتی دوباشگاه استقلال و پرسپولیس، گفت: در خصوص درآمد‌های مالیاتی در سال‌های اخیر به دو باشگاه ظلم شده است به دلیل اینکه این دو باشگاه از مالیات معاف بودند، اما چون اظهارنامه ارائه نکردند مشمول مالیات شدند.

وی بیان کرد: به دلیل شفافیتی که اتفاق می‌افتد امکان رخ دادن چنین اتفاقاتی وجود ندارد و با انضباط مالی که در دو باشگاه ایجاد می‌شود دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: جلسه‌ای با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد و مدیران عامل دو باشگاه برگزار شد و یک جلسه نیز با کارشناسان در حوزه‌های مالیاتی دو باشگاه و دکتر منظور رئیس سازمان امور مالیاتی برگزار شد و تقریباً بدهی‌های مالیاتی دو باشگاه تعیین شد.

قربان زاده گفت: بخشی از بدهی‌های باشگاه غیرقابل بخشش تلقی می‌شود و بخشی از بدهی‌ها قابل بخشش است که باید پیگیری‌های لازم از مراجع ذیربط انجام شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های هریک از دو باشگاه مشمول بخشش می‌شود که نکته مهمی به ویژه برای سهامداران محسوب می‌شود که از وضعیت بدهی‌های مالیاتی دو باشگاه مطلع شوند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: بدهی‌های غیرقابل بخشش دو باشگاه از رقم بدهی‌های قابل بخشش دو باشگاه کمتر است و در ماه‌های آتی پیشنهادی در خصوص بخشش بخشی از مالیات مشمول شده آن‌ها نیز مطرح می‌شود و  سایر بدهی‌های مالیاتی با توافق و ترتیباتی که با اداره امور مالیاتی شده است در ماه‌های آینده پرداخت می‌شود و از زیان انباشته دو باشگاه حذف می‌شود.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *