رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آماده باش پلیس در قالب قرارگاه نوروز ۱۴۰۱/ لزوم مدیریت ویژه فضای مجازی برای مقابله با تهدیدات

13:20 - 14 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۰۶۳۵
سردار اشتری از آغاز فعالیت قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی کشور از ۲۴ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ خبر داد.
به گزارش سایت ناجا نشست فصلی فرماندهان و روسای پلیس با حضور وزیر کشور در ستاد فرماندهی کل انتظامی کشور برگزار شد.
 
سردار حسین اشتری در حاشیه این نشست گفت: در سال ۱۴۰۰، وقایع و ماموریت‌های مهمی را پشت سرگذاشتیم؛ اقتدار و هوشمندی همکارانم از مرز تا مرکز باعث امنیت و آرامش بیشتر برای مردم ایران اسلامی شده است.

وی افزود: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی شهر و روستا و در برخی از شهر‌ها و حوزه‌ها برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری یکی از ماموریت‌های مهم و تاثیرگذار پلیس در کشور بود؛ بحمداله امنیت قبل، حین و پس از انتخابات به خوبی تامین شد و انتظامی کل کشور که مسئولیت خطیر تامین نظم و امنیت انتخابات را بر عهده داشت توانست این ماموریت را به خوبی پشت سر بگذارد.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: اشراف اطلاعاتی مطلوبی در فضای مجازی و حقیقی داریم و به خوبی توانسته ایم توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم و اجازه ندهیم که دشمنان نظام اسلامی به اهداف شوم خود برسند.

وی با اشاره به هوشیاری و آمادگی همه دستگاه‌های انتظامی، نظامی، اطلاعاتی، امنیتی و دستگاه قضا در مواجهه با تهدیدات تاکید کرد: به واسطه هوشیاری و آمادگی همه این دستگاه‌ها و هم افزایی مثال زدنی، شاهدیم که امنیت مطلوبی در کشور حاکم است که البته تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب در صدر تحقق این امنیت مثال زدنی است.

سردار اشتری ادامه داد: همزمان با ایام پایانی امسال نیز همکارانم با آمادگی کامل ماموریت‌ها را عملیاتی خواهند کرد و آماده خدمت رسانی مضاعف به مردم در این ایام و تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ هستند.

وی با طرح مطالبات و انتظارات پلیس از دولت و مجلس به منظور تقویت اعتباربخشی به انتظامی به منظور رفع برخی از خلاء‌ها و تقویت پلیس، گفت: در شرایطی که شاهد هماهنگی کامل قوای سه گانه هستیم، با عنایت دولت و مجلس شاهد تقویت فرماندهی انتظامی کشور به منظور توسعه نظم و امنیت باشیم تا بتوانیم با رفع برخی خلاء‌ها و موانع، گام‌های جدی برای خدمت رسانی به مردم برداریم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم حمایت مادی و معنوی همه دستگاه‌ها از ناجا، بر لزوم ایفای نقش همه سازمان‌ها و نهاد‌های مسئول در حوزه نظم و امنیت تاکید کرد و گفت: اگر همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول در حوزه خود ایفای نقش کنند و به ایفای نقش و سهم خود در تامین نظم و امنیت بپردازند شاهد تحولات مثبتی در این حوزه خواهیم بود، متاسفانه برخی مواقع شاهدیم که کم کاری برخی از دستگاه‌ها در ایفای نقش و سهم خود در تولید و تامین امنیت، بر دوش ناجا تحمیل می‌شود.

سردار اشتری بر لزوم معاضدت حقوقی و قضائی از نیرو‌های وظیفه شناس پلیس تاکید و تصریح کرد: امروز شاهدیم که تعامل مطلوبی میان فرماندهی انتظامی کشور و دستگاه قضا حاکم است و ان شاء الله با رفع برخی خلاء‌های قانونی به ویژه در حوزه قانون به کارگیری سلاح و ... بتوانیم بیش از گذشته از نیرو‌های وظیفه شناس پلیس معاضدت حقوقی و قضائی کنیم.

وی افزود: قانون به کارگیری سلاح و آیین دادرسی کیفری دو موضوعی است که بایستی توسط دولت محترم و مجلس شورای اسلامی بررسی تا ضمن رفع موانع شاهد سرعت بیشتر در انجام امور باشیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *